NOVÉ

Změnil Reflex titulek pro Babiše? Šafrovo tvrzení redakce odmítá

,

Křetínský slouží šéfovi ANO, píše bývalý šéfredaktor

Témata: , ,

Rok poté, kdy Pavel Šafr skončil jako šéfredaktor Reflexu, se rozhodl promluvit o poměrech v časopise. Skončila mu totiž smlouva o mlčenlivosti. A Šafr se do média, které v minulosti vedl, pustil zostra. Na facebookovém profilu zkritizoval počínání svého nástupce Radka Bajgara a nazval ho prostitutem, který spolu s Danielem Křetínským, spoluvlastníkem týdeníku, prý jde na ruku zájmům Andreje Babiše (ANO). Vedení Reflexu Šafrovu kritiku odmítlo.

„Tak mi skončila roční smlouva o mlčenlivosti. Takže bych tu rád uvedl, že pan Křetínský slouží Andreji Babišovi a nechal zmanipulovat Blesk i Reflex tak, aby se v Agrofertu líbily. Posledním příkladem je dnešní titulka Reflexu. Redakce chtěla dát kritický titulek o Andreji Babišovi a přátelé z Energetického holdingu zasáhli tak, že titulek je nakonec nezávadný a nesmyslný,“ napsal ve čtvrtek Šafr na Facebooku.

Titulek aktuálního vydání týdeníku Reflex, který zní „Bouřka, nebo krize? Co způsobila jedna Babišova složka“, měl být podle Šafra vůči Babišovi kritický a mělo v něm být jasně řečeno, že ministr financí škodí zemi. „Takhle se to dělá, když média vlastní a řídí prostituti,“ komentuje titulek novinář.

Radek Bajgar se měl také podle Šafra na úterní poradě časopisu k této „mocenské manipulaci“ přímo přiznat a seznámit s ní celou redakci. „ On neví, že takovou intimnost si má buď nechat pro sebe, a nebo z ní vyvodit jeden jediný správný důsledek a to je rezignace. Jako jsem to udělal před rokem, když mi paní Šmuclerová dělala scény, že nemám rád Andreje Babiše,“ uvedl dále Šafr.

Reflex: Nikdo na nás nijak netlačí

„Nic takového na úterní poradě v žádném případě nezaznělo. Vždy se snažím říkat redakci vše a je věcí elementární důvěry, aby to zůstalo v redakci. Ale toto jsou lži. Nikdo nás přeci proboha nemůže podezírat, že jdeme na ruku Andreji Babišovi, pokud to aktuální vydání viděl,“ reagoval pro deník ECHO24.cz šéfredaktor časopisu Bajgar.

Vedení Reflexu podle něj na titulní stránce vystřídalo hned několik titulků, než se spokojilo s tím aktuálním. Vše mělo probíhat jako vždy. Bajgar také odmítl, že by se musela důležitá témata v časopisu dávat ke schválení přímo Křetínskému: „Nikdo na nás v tomto směru nijak netlačí. A s Danielem Křetínským jsem mluvil jen jednou, je to nesmysl.“

Podobně jako Bajgar mluví i jeho zástupce Marek Stoniš, který Reflex dočasně vedl po odchodu Šafra. Také on odmítá, že by na něj v té době Křetínský kvůli tématům vyvíjel jakýkoliv tlak.

„Oligarchové společnými silami a společnou blbostí a nemorálností likvidují svobodu slova v této zemi. A hodně bezectných a povrchních lidí jim přitom slouží,“ má ale jasno Šafr.

Celé znění vyjádření Pavla Šafra zde:
Tak mi skončila roční smlouva o mlčenlivosti. Takže bych tu rád uvedl, že pan Křetinský slouží Andreji Babišovi a nechal zmanipulovat Blesk i Reflex tak, aby se v Agrofertu líbily. Posledním příkladem je dnešní titulka Reflexu. Redakce chtěla dát kritický titulek o Andreji Babišovi a přátelé z Energetického holdingu zasáhli tak, že titulek je nakonec nezávadný a nesmyslný. Tam, kde mělo být řečeno, že Babiš škodí zemi, zůstala jen otázka, zda náhodou není vláda v krizi. Takhle se to dělá, když média vlastní a řídí prostituti. A pan šéfredaktor s tímto faktem mocenské manipulace seznámil celou redakci na úterní poradě. On neví, že takovou intimnost si má buď nechat pro sebe, a nebo z ní vyvodit jeden jediný správný důsledek a to je rezignace. Jako jsem to udělal před rokem, když mi paní Šmuclerová dělala scény, že nemám rád Andreje Babiše. Oligarchové společnými silami a společnou blbostí a nemorálností likvidují svobodu slova v této zemi. A hodně bezectných a povrchních lidí jim přitom slouží.

Čtěte také: Novinář Šafr žaluje Babiše za ‚psychopata‘ a ‚parchanta‘

‚Babiš neodírá lidi.‘ Domlouvá se smír s Křetínským a Tkáčem

Přejít na diskusi