Auto jako symbol bohatství

Monitor24
Lenka Zlámalová
Sdílet:

Při cestách po světě má řada lidí ve zvyku používat optické měřítko bohatství. Vedle toho, jak luxusně vypadají ulice, obchody nebo veřejné budovy, vlaky nebo metro a jak dobře jsou lidé oblečení, v něm hrají zásadní roli auta. Eurostat teď zveřejnil zajímavý žebříček, který přímý vztah mezi bohatstvím a stářím vozového parku nepotvrzuje. Největší část společnosti, 83 procent, má auto mladší pěti let v Německu. V nesrovnatelně bohatším Lucembursku je to jen 77 procent. Na Slovensku, které je stále výrazně chudší než my, je 61 procent aut mladších pěti let. U nás je to jen 42 procent. Slováci jsou na úrovni nesrovnatelně bohatších Nizozemců. Zdaleka ne všude v Evropě je zjevně poslední model vozu statusovým symbolem.

Sdílet:

Týdeník Echo

Koupit