Filmová óda na Prahu. Číňani skoupili 10 milionů lístků

FILMOVÝ HIT

Filmová óda na Prahu. Číňani skoupili 10 milionů lístkůTRAILER 2
Panorama
Echo24
Sdílet:

Začátkem týdne byl v Pekingu slavnostně uveden do kin filmu Somewhere Only We Know (Jen my víme kde), který se vloni natáčel v Praze. Nadšení fanoušci prý už týden před oficiální distribuční premiérou, která bude 10. února, skoupili deset milionů lístků.

Slavné jméno jeho režisérky Sü Ťing-lej, která je autorkou scénáře, koproducentkou a představitelkou jedné z rolí, už koncem roku přivedlo na profil filmu na sociální síti Weibo téměř dvě miliardy návštěvníků, řekl Tomáš Svoboda z České filmové komise.

 „Je to hodinu a půl trvající óda na krásy Prahy. Diváci byli dojati.“ 

Producenti filmu „Jen my víme kde“ hledali podle něj pro natáčení evropskou metropoli, kam by zasadili děj romantického příběhu o dívce, která na studiích v zahraničí objeví minulost své babičky i svou lásku. Praha obstála v konkurenci Paříže díky filmovým pobídkám Státního fondu kinematografie (SFK), které v kombinaci s malebností města přiměly filmaře natáčet v Praze.
„Čínští producenti jsou jednoznačně zajímavými partnery do budoucna. Díky filmovým pobídkám se nám daří vrátit se mezi nejatraktivnější destinace pro natáčení. Nenaleznou tu jen historické lokace, ale i skvělé filmařské zázemí,“ komentovala to ředitelka fondu Helena Bezděk Fraňková.

Výše pobídky činila podle ní téměř 7,8 milionů korun, čínští filmaři zde nakonec utratili necelých 39 milionů. Na filmu se navíc podílela řada českých tvůrců - 150členný štáb byl z poloviny domácí.

„Ačkoliv se v tomto konkrétním případě nejedná o žádnou závratnou zahraniční investici, ukazuje se další veliký potenciál filmů natáčených u nás - a to propagace Česka v zahraničí. Je to jasná ukázka přesahu filmové výroby do jiných odvětví. Nejen že tu filmaři utratí peníze za české služby a produkty, ale film se prakticky zdarma stane obrovskou reklamou na Prahu. S tím souvisí očekávaný nárůst turismu a příliv peněz například do cestovního ruchu a s ním spojených služeb,“ řekla vedoucí České filmové komise Ludmila Claussová, která se na projektu od počátku podílela.

Natáčení probíhalo od června do října 2014 převážně v historickém centru Prahy (například Staré město, Malá strana, Kampa). České památky a architektura skrze filmové plátno čínským divákům učarovaly. „Je to hodinu a půl trvající óda na krásy Prahy. Diváci byli dojati,“ řekl po premiéře v Pekingu Radomír Dočekal z produkční společnosti Milk and Honey Pictures, která zajišťovala realizaci natáčení v České republice.

Čtěte také:Praha Bang Bang. Česko těží z úspěchu bollywoodského trháku

Indové objevují Česko. Bollywood tady natáčí stále více filmů

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit