České trolejbusy začaly jezdit v Mexiko City

Úspěch plzeňské Škodovky

České trolejbusy začaly jezdit v Mexiko CityNOVÉ
Nový trolejbus Škody Transportation v Mexiko CIty Foto:

FOTO: Škoda Transportation

2
Svět
Echo24
Sdílet:

Nový trolejbus z dílen plzeňské firmy Škoda Electric a mexického výrobce autobusů DINA začal jezdit ve dvacetimilionovém Mexico City ve zkušebním provozu s cestujícími. ČTK to řekl mluvčí Škody Transportation Michal Tobrman. Vůz se tam bude nyní testovat, poté bude Škodovka usilovat o dodávky do osmého největšího města světa. Škoda Electric spolu firmou DINA už před dvěma lety dodaly 25 nových trolejbusů pro mexické město Guadalajara.

Generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek tehdy pro ČTK uvedl, že mexická metropole je „ohromným trhem“ i pro jiné dopravní prostředky. Trolejbusy už tam jezdí, ale je zájem o obměnu a další dodávky. Státy v Latinské Americe mají podle Šilhánka velkou perspektivu, ale jsou tam ochranářská opatření typu cla. Nutné je tak vyrábět v těchto zemích. Velmi zajímavým trhem je také Brazílie.

„Trolejbus by měl na zkouškách jezdit v mexickém hlavním městě v průběhu letošního roku. Cílem je, aby si zákazník mohl v reálném provozu ověřit výhody nových řešení trolejbusů s moderní elektrickou výzbrojí,“ říká obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch. Tento trolejbus byl postaven speciálně pro potřeby dopravního podniku STE (Sistema de Transporte Electrico) v Cuidad de Mexico.

Mexické hlavní město se dlouhodobě potýká s problematikou znečištění ovzduší – a to i v důsledku silné dopravy. Radnice města proto plánuje na z jedné z nejdůležitějších dopravních tepen, známé Eje Central, vytvořit tzv. koridor s „nulovými emisemi“. Cílem je využít k hromadné dopravě ekologická vozidla – trolejbusy. Hlavní město Mexika trolejbusy úspěšně provozuje již od roku 1954, nyní se chystá tradiční způsob dopravy posílit o flotilu nových vozů.

„Naše společnost dodala pro nový trolejbus kompletní moderní elektrovýzbroj. Samotná finální montáž vozidel proběhne za podpory škodováckých odborníků v závodě společnosti DINA Camiones nedaleko hlavního města,“ doplňuje Pavel Kuch. Kromě moderního odbavovacího systému, GPRS, WIFI a kamerového systému disponuje vozidlo novým řešením trakčního pohonu, který mu umožňuje nezávislý dojezd na diesel generátor až do vzdálenosti 30 kilometr, což lze využít hlavně při průjezdy tunely nebo při případných výpadcích v dodávkách elektrické energie.

Pro Škodu Electric není mexický trh úplně novým teritoriem, píše společnost ve své tiskové zprávě. Před dvěma lety plzeňská firma společně s tamním výrobcem DINA dodala pětadvacet nových trolejbusů pro mexické město Guadalajara. „První vozy se objevily v ulicích Guadalajary na začátku roku 2016. Tamější dopravní podnik a především cestující jsou s nimi velice spokojeni,“ sděluje Pavel Kuch. Od ledna 2016 jsou nová vozidla součástí integrovaného dopravního systému města – Linea 3, který denně přepraví více než 10 milionů pasažérů. Dopravní podnik Guadalajary novými trolejbusy nahradil zhruba třicet let provozované zastaralé vozy. Hodnota této zakázky se pro Škodu pohybuje na úrovni 100 milionů korun.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. České vozy jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a Americe. Podnik ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami Kč.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Škoda Transportation dodá 49 tramvají za čtyři miliardy korun do Helsinek

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články