NOVÉ

Agrofert si stěžuje na nefér kampaň. Nasadil vlastní propagandu

,

Obrana holdingu

Témata: ,

Holding Agrofert, který až donedávna vlastnil oficiálně ministr financí Andrej Babiš, si stěžuje na vzrůstající mediální kampaň. Firma proto spustila nové internetové stránky, na nichž bude poskytovat vlastní verzi kauz spojených s jejím podnikáním. Až dosud byly totiž prý informace vytrženy z kontextu či úmyslně pokrouceny. Už z prvních příspěvků je však patrné, že spíše než o objektivní pravdu, půjde Agrofertu pouze o vlastní propagandu.

O spuštění speciálního serveru informoval přímo předseda představenstva holdingu Zbyněk Průša. Ten přitom kromě působení v představenstvu Agrofertu zastává také funkci správce svěřenských fondů, do nichž vložil akcie holdingu jeho bývalý oficiální vlastník Babiš. Koncern však podle Průši cítí, že i po této majetkové operaci je stále terčem negativní kampaně s jasným politickým podtextem.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Průša si stěžuje na to, že média točí oslavné reportáže na některé podnikatelské subjekty, zatímco samotný Agrofert je prý mnohdy vykreslován jako veřejný nepřítel. S touto skutečností jsou už ale prý v koncernu smíření. „Pomalu si již zvykáme na malost některých novinářů, kteří se s jim typickou závistí snaží jakkoliv poškodit práci všech bezmála 34 tisíc zaměstnanců koncernu Agrofert," tvrdí Průša. „Z touhy po politických bodech či z neznalosti věci se některá média nad prací zaměstnanců koncernu Agrofert ušklíbají, haní ji a očerňují ji," doplnil.

Už první série příspěvků na nové stránce však ukazuje na to, že holding nebude zveřejňovat ryze objektivní informace. V jedné ze zpráv na novém serveru informuje Agrofert o známém sporu holdingu se zemědělcem Bohumírem Radou, jehož vyjádření v příspěvku ovšem zcela chybí. Naopak slova mluvčího Agrofertu Karla Hanzelky jsou v něm publikována jako jasná fakta, která nelze rozporovat.

Totožný spor přitom popisovala i řada českých médií včetně serveru Echo24. Ten ve svém článku, narozdíl od Agrofertu, ovšem přinesl vyjádření obou stran sporu – tedy tvrzení Karla Hanzelky i Bohumíra Rady.

Objektivitu nového webu z dílny Agrofertu zpochybňuje i další z publikovaných příspěvků. V tom jsou uvedeny odpovědi bývalého majitele koncernu Babiše na sérii otázek předsedy vlády Bohuslava Sobotky. Na stránkách jsou uveřejněny v plném znění bez jakýchkoli komentářů či vysvětlení od některého z představitelů společnosti.

Andrej Babiš vlastnil holding Agrofert přímo až do února letošního roku. Kvůli zákonu o střetu zájmů se však rozhodl koncernu dočasně zbavit, přičemž ho společně s některými dalšími firmami vložil do dvou svěřenských fondů. Díky této majetkové operaci může Agrofert i nadále čerpat státní dotace, což by jako subjekt vlastněný členem vlády nesměl. Vliv na chod firmy však Babiš zřejmě neztratil. Jako správce fondů totiž jmenoval své dlouhodobé spolupracovníky Zbyňka Průšu a Alexeje Bílka, které v tříčlenné radě doplnila i Babišova životní partnerka Monika.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Policie odložila případ úrody zničené Agrofertem

Senátoři kývli na zákon nahrávající velkým dodavatelům. I Agrofertu

Přejít na diskusi