NOVÉ

Andrej Babiš se snaží diskreditovat Českou televizi

Agrofert útočí

Témata: , ,

Ve středu zasedá Rada České televize. Na programu má mimo jiné dva zásadní body. Harmonogram volby nového generálního ředitele, která se musí odehrát ještě před říjnovými parlamentními volbami – současnému šéfovi ČT Petrovi Dvořákovi končí mandát v září. Kromě toho budou radní řešit i stížnosti ministra financí Andreje Babiše na publicistické pořady Reportéři ČT a 168 hodin, které referovaly o problémech Andreje Babiše s prokázáním jeho osobních legálních příjmů, na něž jako první upozornil Týdeník Echo.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

V pondělí 13. února 2017 dorazilo do České televize z deníku Mladá fronta Dnes, který si Andrej Babiš kvůli zákonu o střetu zájmů zaparkoval do svěřenského fondu, jenž řídí jeho dlouholetí právníci a životní partnerka Monika, šest dotazů týkajících se veřejné zakázky na komunikaci a PR. Tu přitom televize zadala už 23. ledna 2017. Česká televize je přesvědčena, že se ji deník, ovládaný Babišovými blízkými lidmi snaží před klíčovým zasedáním rady zdiskreditovat.

„Česká televize nemá co skrývat. Avšak vzhledem k tomu, že pět ze šesti otázek implikuje podivné souvislosti a spekulace, jež ignorují znalost základních principů zákona o zadávání veřejných zakázek, a vzhledem k tomu, že Česká televize již má zkušenost s manipulativním článkem Mladé fronty DNES, který byl postaven na snaze ČT poškodit (článek Přes ČT se praly peníze z dubna 2015), a konečně i vzhledem k tomu, že majitel mediálního domu MAFRA před několika dny obvinil bez jakýchkoli důkazů zaměstnance České televize z nekalého jednání, rozhodli jsme se ještě před publikací případného článku v Mladé frontě DNES zveřejnit kompletní znění otázek i odpovědí,“ uvedla mluvčí televize Alžběta Plívová. „Činíme tak ve snaze neocitnout se zítra v pozici, kdy bychom museli až zpětně dementovat dezinformační text o České televizi. A to navíc v den, kdy bude Rada České televize rozhodovat o volbě nového generálního ředitele České televize a také o aktuálních stížnostech na zpravodajství. Takové načasování článku v MfD spolu se třemi stížnostmi na zpravodajství České televize, které Andrej Babiš v posledních dnech zaslal Radě ČT, nás znepokojuje.“

Přikládáme kompletní seznam otázek, včetně odpovědí, odeslaných z Mladé fronty Dnes do ČT.

Terč dotazů od novin, spravovaných Babišovými blízkými, není překvapivý. V tendru zvítězily tři agentury. Mezi nimi i Bison&Rose, jejíž spolumajitel Miloš Růžička je poradcem ministra vnitra Milana Chovance. Babiš na Růžičku, který pro něj přitom stejně jako Sobotkův přítel, advokát Radek Pokorný, v minulosti pracoval, dlouhodobě tvrdě útočí. Právě z Růžičky a Pokorného se ve svých spletencích drbů snaží před voliči vytvářet nové, tentokrát socialistické Palermo, a to poté, co mu to kmotrovské a kalouskovské přestává na lidi fungovat.

Otázky se snaží navodit dojem, že si Česká televize, mimo jiné, komunikační firmy najala na ovlivnění volby nového generálního ředitele.

Česká televize se jako jedno z mála médií důkladně věnovala případu nevysvětlených legálních příjmů Andreje Babiše. Zároveň mu ale dala obrovský prostor pro vysvětlení, který bohužel nedokázal využít. Oba diskusní pořady, v nichž prostor dostal, se snažil využít ke svému tradičnímu křiku, jak „tady všichni kradnú“.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Babiš žádá vyhazov reportérů, podal stížnost radě ČT

Přejít na diskusi