Jurečka couvl. Babišova chytrá vejce stát propagovat nebude

chytrá vejce pro mladé

Jurečka couvl. Babišova chytrá vejce stát propagovat nebudeNOVÉ
Chytrá vejce zvítězila v kategorii Ostatní pod názvem „Vejce bílek + žloutek“ Foto:

FOTO: SZIF

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) se rozhodl neudělit cenu „Regionální potravina“ výrobku „Chytrá vejce“ od firmy Papei a.s., jež je dceřinou společností Agrofertu. Vajíčka z Babišových velkochovů měla být příští čtyři roky propagována jako místní specialita. Na problém jako první upozornil server Aktuálně.cz.

Krátce po zveřejnění celé kauzy se ovšem Jurečka rozhodl výrobek neocenit. „Ocenění regionální potravina pro tento výrobek neudělím.“ napsal na svém Twitteru.

Firma Papei a.s. z Babišova holdingu zvítězila v krajské soutěži o logo „Regionální potravina“. Hodnotitelská komise v Ústeckém kraji rozhodla o podpoře firmy, která splňuje kritéria soutěže pouze formálně. Podle Státního intervenčního zemědělského fondu, který soutěž spravuje, je Regionální potravina projektem určeným k podpoře malých a středních zemědělců a producentů potravin. Počet zaměstnanců Papei a.s. sice těsně splňoval soutěžní limit 250 lidí, zároveň je ovšem tato firma součástí obřího potravinářského koncernu.

Značka Regionální potravina je již pátým rokem součástí informační a komunikační kampaně Ministerstva zemědělství, placené z peněz daňových poplatníků. Jejím hlavním cílem má být představení toho nejlepšího z potravinářské produkce v jednotlivých krajích České republiky. Projekt má podle Státního intervenčního zemědělského fondu (SZIF) vycházet vstříc sílícímu zájmu veřejnosti o kvalitní potraviny od tradičních regionálních výrobců.

Takzvaná „chytrá vejce“ jsou čtyři rozklepnutá vajíčka v tetrapackovém balení. „Jde o revoluci v pojetí vajec pro domácí spotřebu,“ uvedla pro Aktuálně.cz na adresu chytrých vajec mluvčí SZIF Vladimíra Nováková. Obchodní myšlenkou tohoto produktu je cílit na mladé, kteří jsou líní vařit podle tradičních postupů. S tradičním regionálním produktem má tedy tento několik let starý vynález společného jen velmi málo.

Chytrá vejce zvítězila v kategorii Ostatní pod názvem „Vejce bílek + žloutek“, a doplnila tak například „Karamelový větrník“ z Libouchce nebo pivní speciál „Sedmý schod“ Žateckého pivovaru. Oceněné výrobky získají právo po dobu čtyř let zdarma užívat značku Regionální potravina na obalu svého výrobku. V současné době spotřebitelé najdou tuto značku u 416 produktů ze 13 regionů Čech a Moravy.

Čtěte také: Dotace pro venkovské obchody? „Návrat socialismu,“ zlobí se Kalousek

Stát bude propagovat Babišovy výrobky

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články