Nazí díky Google a Facebooku. Lidé se nevědomě prodávají

Vědí o nás víc, než tušíme

Nazí díky Google a Facebooku. Lidé se nevědomě prodávajíTÝDENÍK ECHO 1
Domov
Martin Weiss
Sdílet:

Na internetu je krásné, co všechno je nám k dispozici pouhým kliknutím – ať už to jsou původní aplikace a služby jako mapy, jízdní řády nebo zpravodajství, anebo obsah vytvořený někým jiným, jako je hudba, filmy, texty, fotografie a obrazy. A skoro vše zadarmo! A přitom jsou ti tvůrci aplikací tak bohatí. 

Jak je to možné? Reklamy, zní odpověď. Ale jak na ní mohou internetové firmy vydělávat tolik? A proč na všemožných webech vidíte reklamy zprostředkované Googlem (což znamená, že zadavatel obešel provozovatele webu)? Protože internetoví giganti mohou zadavateli nabídnout něco, co jeden web nemůže – vás. Ví toho o vás víc, než si umíte představit.

Tedy pokud používáte internet, chytré telefony a hlavně sociální sítě. Ano, každá slušná internetová firma má „privacy policy“. Ale víte, co v ní je? Nevíte. Průměrný uživatel internetu, který by se rozhodl poctivě číst všechny EULA (end user license agreement), které odklikáváme, když si instalujeme novou aplikaci nebo se přihlašujeme k nové službě, by tomu podle jedné studie musel věnovat každý rok 76 osmihodinových pracovních dní. 

A kdyby to někdo dělal, do jaké míry by se změnilo jeho chování? 

Čtěte také: Když neplatíte, stanete se zbožím

Největší pákou, kterou na nás internetové firmy mají, je naše ochota vzdávat se soukromí za zábavu a služby zdarma. Čtěte hlavní téma nového vydání Týdeníku Echo od Martina Weisse.

Sdílet:

Hlavní zprávy

We´re all living in Amerika

KOMENTÁŘ

Žijeme už jako v Americe. Ne tím, že u nás s jen malým časovým zpožděním mohou vyjít knihy autorů, jako je Abigail Shrierová. Ale tím, že i u nás mohou takzvaně ...

00:08