Mercedes C 200 kabriolet: Venku hezky, střechu dolů

Mercedes C 200 kabriolet

Mercedes C 200 kabriolet: Venku hezky, střechu dolůAUTOTEST 12
Auto
Sdílet:

Současná generace Mercedesu třídy C byla představena už v roce 2014 a to v celkem čtyřech karosářských variantách: kromě klasického sedanu je nabízeno i kombi, kupé a od roku 2016 také kabriolet. Vyzkoušel jsem verzi C 200 s dvoulitrovým přeplňovaným motorem.

Mercedes-Benz je značka, která má s kabriolety mnohaleté zkušenosti. Platí to i v současné době, protože má velmi širokou nabídku otevřených modelů – nabízí tři kabriolety a tři roadstery, takže pokrývá tuto část trhu velmi zodpovědně.

Kabriolet třídy C konkuruje přímo BMW 4 Cabrio a Audi A5 ve stejné karosářské verzi. Kolik takový vůz s vnitřním uspořádáním 2+2 stojí? Dá se pořídit od zhruba 1,2 milionu Kč se základním motorem, střed tvoří nabídka šestiválců za cenu kolem 1,5 milionu a vrcholné verze (v případě Mercedesu AMG) se cenou blíží až ke třem milionům Kč. Mercedes C 200 kabriolet stojí s daní 1 148 290 Kč, což je o něco méně než stejně výkonné BMW. Otevřené Audi, které je nabízeno pouze se silnějšími motory, v současnosti nemá ceník.

Elegantní přitažlivost

Už první pohled odhaluje, že Mercedesu se design povedl, což není u kabrioletu s plátěnou střechu vždy samozřejmé. Linie jsou elegantní, vůz vypadá přitažlivě se střechou, ale hlavně bez ní, kdy vynikají široké boky a hladké tvary zadní části. Bez rozmýšlení usedám do sportovně střiženého interiéru s kulatými výdechy topení a dobrými sedadly, potaženými červenou kůží. Stylové. Střecha se stahuje elektricky, a to pomocí logicky uspořádaného ovladače uprostřed středového tunelu. Její uklizení do zavazadlového prostoru trvá 20 vteřin a lze jí uskutečnit až do rychlosti 50 km/h. Mercedes má koncepci již velmi dobře vychytanou.

Při jízdě s vytaženými bočními okénky (dají se stáhnout společným ovladačem) je v interiéru relativně klid, takže se při běžných rychlostech dá normálně komunikovat. Klidu uvnitř pomáhají i elektrické výsuvné deflektory. Kromě vyhřívání sedadel zmíním ještě jednu geniální věc, kterou je systém Airscarf. Spočívá ve speciálních větrácích, umístěných v hlavových opěrkách, které foukají teplý vzduch na krk řidiče a spolujezdce vpředu. Skvělá vychytávka!

Nabídka motorů pro kabriolet je velmi pestrá. Můžete mít všechno možné od čtyřválců přes vidlicové šestiválce až po osmiválec, a dokonce i nepříliš vhodné naftové motory. U některých verzí můžete mít dokonce pohon všech kol. Verze C 200 znamená použití řadového čtyřválce o objemu 2 litry vybaveného turbodmychadlem. Nabízí průměrný výkon 184 k a 300 Nm točivého momentu, což stačí k dosažení maximální rychlosti 235 km/h a zrychlení na 100 km/h za 8,2 s. Nejsou to nijak úžasné hodnoty, ale dle mé zkušenosti jsou dostačující, protože kabriolet nenutí k ostřejší jízdě. Motor má lineární charakter, vytáčí se spíše rozvážně a trochu mu chybí vrchol. Je takový vyhlazený, a to v oblasti zvukového projevu, který je nevýrazný. Ale to tak nějak patří k nenucenému, elegantnímu stylu automobilu.

Nejlepší je zkusit to

Oceňují jízdní vlastnosti vozu, který komfortní, velmi dobře sedí v zatáčkách a chová se neutrálně. Líbilo se mi i řízení s citlivě nastaveným posilovačem. K ovládání vozu a jeho vlastnostem v podstatě nemám výtku, Mercedes udělal vyvážené, příjemné auto, se kterým se fajn jezdí a nenutí k agresivnímu stylu. Automatická převodovka je celkově povedená, jen jí celkem trvá, než podřadí o víc stupňů. Ale nic hrozného to není.

Technologie
Plátěná stahovací střecha je fajn, ale jak dosáhnout vnitřního komfortu cestujících i když venku není léto? Mercedes to má dobře vyřešené – automatický větrný štít Aircap zajistí, že v interiéru panuje klid i při vyšších rychlostech, protože zvedá proudící vzduch nad hlavy posádky, zatímco vyhřívání oblasti krku a šíje (Airscarf) v kombinaci s vyhřívanými sedadly zajistí, že vám nebude zima v podstatě nikde po těle. Zmíněné prvky jsou za příplatek. Střecha se dá zavřít či otevřít až do rychlosti 50 km/h, díky čemuž nemusíte v případě náhlého deště zastavovat.

Během týdne jsem jezdil hlavně bez střechy, a to i právě kvůli zmíněným systémům, které jízdu bez střechy dělají ještě příjemnější, než by člověk čekal. Příjemným překvapením byla velmi nízká úroveň vnitřního hluku i při jízdě s nataženou střechou. Spotřeba činila průměrně 9 l/100 km, ale dá se jezdit i trochu úsporněji. Líbí se mi, že C kabriolet je skutečně čtyřmístným vozem – zadní sedadla rozhodně nejsou nouzová, naopak jsou výrazně tvarovaná a v pohodě pojmou dva lidi běžné velikosti. Jisté omezení je logicky nutné čekat v oblasti zavazadlového prostoru, který nabízí 285 až 360 litrů prostoru. Ale nebojte se, tak hrozné to zase není, velkou krabici s nákupem jsem naložil bez problémů.

Pokud vás čtyřmístný kabriolet třídy C zaujal i vizuálně, určitě si domluvte testovací jízdu. Speciální houpavý styl cestování v mercedesech se totiž těžko popisuje a nejlepší je stejně vlastní zkušenost.

Plusy:

Jízdní vlastnosti, komfort, ticho v interiéru, střecha a související funkce, čtyřmístní interiér

Minusy:

Nudný projev motoru, vyšší spotřeba, dynamika verze C 200

Verdikt:

Mercedes C kabriolet je příjemný, komfortní a vypadá k světu. Velmi dobře se ovládá, má vyvážené jízdní vlastnosti a těžko na něm hledám něco, co by mi vyloženě vadilo (snad kromě toho, že působí možná trochu holčičím dojmem). Pod kapotou bych raději viděl charakternější šestiválec, ale i čtyřválec jako slušná pohonná jednotka stačí. Ceny jsou v rámci třídy normální, a pokud si dobře vyberete příplatky, bude vás těšit stylový, funkční kabriolet za relativně slušné peníze. Palec nahoru.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články