Klaus: Cyklostezky v Praze jsou nesmysl. Jen laciná gesta EU

Cyklistika prý nemá v praze budoucnost

Klaus: Cyklostezky v Praze jsou nesmysl. Jen laciná gesta EUNOVÉ
Výjezdní zasedání vláda ČR, 1995 na Šumavě: v čele premiér Václav Klaus, za ním ministři Jan Ruml a Igor Němec Foto: Foto: ČTK - Jaroslav Sýbek
1
Domov
Echo24
Sdílet:

„Považuji módní, EU podporované budování cyklostezek za naprostý nesmysl, který je ve prospěch jedinců ohrožujících jiné jedince,“ řekl bývalý prezident Václav Klaus v rozhovoru pro týdeník Naše Praha 6. Sám navrhuje, aby byly vybudovány stezky pro normální, dle jeho slov neambiciózní chodce.

„Třeba teď, při nedělní procházce po Ďáblicích, jsem byl nepřetržitě ohrožován cyklisty, kteří jezdili po něčem, co bych já nazval chodníky. Tedy nikoliv silnice nebo ulice. Říkal jsem si přitom, že by měly být také budovány nějaké ‚stezky a pruhy‘ pro normální neambiciózní chodce,“ říká Klaus v rozhovoru.

„EU neví, co by dělala, a proto laciná gesta. Podpora cyklostezek místo vážných věcí je jedním z nejzřetelnějších příkladů,“ pokračuje Klaus. Budoucnost cyklistiky v Praze vidí bývalý prezident skepticky. Šanci však dává jiným místům v Česku: „Cyklistika má šanci být masovým dopravním prostředkem na rovině, u nás třeba v Pardubicích nebo na jihu Moravy, třeba v Břeclavi. V Praze nikoliv.“

Kromě cyklostezek si vzal Klaus na paškál také nově vznikající, veřejně přístupná sportoviště. Domnívá se, že je jejich využití nestejnoměrné a vybudování některých z nich v rozhovoru označil za zcela mylné. Údajně totiž oplývají „zbytečně velkou kvalitou“.

Bývalý prezident se vyjádřil i k otázce budoucnosti Prahy, zda z ní roste lepší město. „Praha nepotřebuje být lepším městem. Nechme Prahu takovou, jaká je. Nepokoušejme se ji přestavět. Naštěstí to neudělali ani komunisté, protože ti radši budovali těžký průmysl než města, a to Prahu – a nejen Prahu – zachránilo,“ říká v rozhovoru pro týdeník Naše Praha 6. Dle jeho slov bychom se nyní měli spíše zaměřit na to, aby pražský magistrát neznemožňoval jezdit po Praze autem. Upozornil také na možnost záměrného brzdění dokončení tunelu Blanka.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit