1

Smažím děckám telecí řízky a zjistím, že nám zelení šlohli text

Témata: ,

Milí zelení, porušili jste autorský zákon, když jste bez souhlasu vydavatele zkopírovali text jako obyčejní piráti, byť je to rozhovor s vaším novým předsedou, a umístili jste jej na své stranické stránky.

Tak to v zemi, kde platí zákony, nefunguje. Aby takový rozhovor mohl vzniknout, musí kolega Daniel Kaiser s vaším předsedou dvě hodiny sedět, fotograf Jan Zatorsky musí pořídit jeho důstojný portrét.

Po ukončení rozhovoru kolega Kaiser čtyři hodiny text přepisuje a stylisticky upravuje, poté jej pošle editorovi Janu Dražanovi, který jej zrediguje, vybaví rozhovor titulky, perexem, popisky a pošle na první jazykovou korekturu k Ivě. Pak text převezme grafička Monika, skenerista František upraví fotky, za další hodinu je materiál připraven k druhé jazykové korektuře pro Lucii.

Pak následuje schválení textu a odeslání celého časopisu do tiskárny a zároveň je připravován pro digitální vydání. To jsou další hodiny práce. No, a pak si ho jen zkopírujete a publikujete na svých stránkách.

Vás to nestojí nic, kromě copy paste, nás ten text přijde na pár desítek tisíc korun. A my nejsme charita, ani váš tiskový orgán, abychom vám takové služby poskytovali zdarma. Sám jsem pravičák a kapitalista, tak jsem mimořádně naštvaný za takový bolševický přístup.

Samozřejmě, pokud byste se zeptali, určitě bychom našli způsob, jak rozhovor dostat k vašim voličům, kteří budou evidentně jiní než naši čtenáři. Určitě bychom po vás nechtěli žádné peníze a nějak bychom se domluvili (například publikace po několika dnech atd.), ale to je nyní bezpředmětné, protože jste se rozhodli rozhovor šlohnout. Co mám s vámi dělat?

Rozhovor s Matějem Stropnickým najdete v Týdeníku Echo ZDE.

Zkrácenou verzi rozhovoru naleznete ZDE.

/
vydavatel a šéfredaktor

Vystudoval literární vědu na FPF Slezské univerzity v Opavě a masovou komunikaci na FSV UK v Praze. Začínal v regionálním tisku jako kulturní redaktor, od začátku studií v Praze (1994) pracoval jako redaktor Lidových novin. Na jaře roku 1996 nastoupil jako politický reportér do televize Nova. Po dvou letech z televize odchází do vydavatelství Stratosféra, aby založil a vedl svůj první časopisecký projekt, titul Spy. Časopis, který byl koncipován jako politický tabloid, opouští po necelém roce. Pracuje opět pro televizi Nova a v polovině roku 1999 je jmenován ředitelem tisku a PR TV Nova. V červnu 2000 se stává šéfredaktorem časopisu Týden. Za jeho působení se zvedl prodaný náklad časopisu Týden trojnásobně (z 16 200 v roce 2000 na 57 800 v roce 2003), Týden získává ocenění Časopis roku. V roce 2002 zakládá časopis Instinkt a stává se mediálním ředitelem vydavatelství Mediacop. Časopis Instinkt po roce úspěšného vydávání získává ocenění Hvězda roku. Z vydavatelství Mediacop odchází v lednu 2009 do představenstva mediální skupiny MAFRA, kde byl tři roky zodpovědný internetové aktivity skupiny a deník Lidové noviny, jehož byl zároveň šéfredaktorem. V polovině listopadu 2013 z Mafry odchází. Počátkem roku 2014 zakládá vydavatelství Echo Media a.s., která vydává internetový deník Echo24.cz.

Názory Více

Online zprávy Více

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.