6 nej českých reklam. Podívejte se

NOC REKLAMOŽROUTů

6 nej českých reklam. Podívejte seVIDEA 3
Panorama
Barbora Pánková
Sdílet:

Na mezinárodní přehlídku Noc reklamožroutů se probojovalo hned šest českých spotů. U poroty zabodovala například reklama Národního divadla nebo projektu My pracujeme na podporu Romů. České spoty se tak zařadily mezi tři stovky nejzajímavějších za rok 2014. Přehlídku lidé uvidí také v Praze a Brně.

V konkurenci reklam z více než padesáti zemí světa uspěl spot Národního divadla. Zdravotní sestřička nadšeně vypráví kolegyni zážitek z činoherního představení. Do děje se vcítí tak, že vyděsí pacienta na lehátku.

Francouzské hodnotitele zaujala také reklama Českého helsinského výboru, která má podpořit kampaň Nikdy nevystřelená kulka. Vznikla k výročí poklidného rozdělení Československa bez jediného výstřelu. „Existuji, abych zabíjela,“ říká ve spotu kulka. „Jugoslávie, Čečna. Tolik úžasných příležitostí.“

Do výběru se dostala také upoutávka na Kofolu. Mladý muž jede na nádraží, aby zabránil odjezdu „ženy svého srdce“. Lidé ale jeho vzkaz nevyřídí tak, jak si představoval.

Líbila se dále reklama Pití je vaše věc, řízení hoďte na nás, kterou propaguje své služby taxi Modrý Anděl. Taxikář veze opilého muže v obleku. Když zastaví, udělá se pasažérovi nevolno.

Ve spotu od lidskoprávní organizace Amnesty International vypravuje matka své dva syny do školy. Balí jim tašky, svačiny a také zbraně. Reklama podporuje kampaň Zbraně pod kontrolou.

Do šestice českých spotů se dále zařadil projekt My pracujeme, který propaguje webové stránky pomáhající hledat Romům práci. Skupina se v něm chystá vybílit byt.

Přehlídka vybraných spotů bude trvat přibližně pět hodin a uskuteční se 20. února v brněnském klubu Fléda a 27. února v pražském kině Lucerna. Kromě českých měst si ji budou moci lidé prohlédnout v dalších čtyřiceti zemích světa.

Jde hlavně o kreativitu, ne o vítěze

Jedná se o mix vtipných, dojemných, sexistických, velkolepých nebo i historických reklam. „V programu se pak takové spoty střídají,“ řekl David Horáček pro deník ECHO24.cz. Zároveň zdůraznil, že se nejedná o soutěž a výběr toho nejlepšího, ale spíš nejkreativnějšího. „Nejsou to žádní vítězové. Jsou to ukázky, jak se dá reklama dělat,“ vysvětlil Horáček,  který je organizátorem české Noci reklamožroutů..

Výběr zajímavých spotů provede každá země. V České republice je to Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, která pořádá mimo jiné soutěž Zlatá Pecka. Ta pak některé doporučí českým organizátorům Noci reklamožroutů, kteří pak přibližně 10 až 15 reklam pošlou francouzským porotcům.

Ve Francii reklamní spoty hodnotí a vybírá Jean-Marie Boursicot společně s kolegy, který tradici přehlídky založil v roce 1981.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit