Protiprávní easyJet. Prodává více sedadel, než je míst v letadle

Šokující jednání se zákazníky

Protiprávní easyJet. Prodává více sedadel, než je míst v letadleNOVÉ 1
Svět
Echo24
Sdílet:

Nízkonákladová společnost easyJet zcela ignoruje směrnice Evropské unie pro práva cestujících a běžně dává do prodeje více sedadel, než je v letadle k dispozici. Pro tyto pasažéry pak není na palubě volné místo a oni se musí do své cílové destinace dostat jiným, komplikovanějším způsobem. EasyJet jim totiž ani nezajistí adekvátní náhradní letenku, ani jim nevyplatí finanční kompenzaci.

,,Neuvěřitelné! Odjíždíme na dovolenou a mojí dceři nebyl vydán palubní lístek. Náš let je totiž již vyprodán,“ napsala na Twitter bývalá tenistka, nyní komentátorka Eurosportu, Annabel Croftová. Žena byla na cestě na rodinnou dovolenou do Portugalska, když jí easyJet oznámil, že pro její dceru není na palubě místo. Croftová se zeptala, zda může s dcerou cestovat jiným letadlem. ,,Pouze v případě, že si připlatí 60 liber,“ dočkala se odpovědi.

,,Netušila jsem, že mi zakoupení letenky nezaručuje místo v letadle,“ podivovala se nad jednáním aerolinek Ananbel Croftová. A není sama. Podobná situace potkala tisíce cestujících, kteří se vprostřed letní sezóny vydávají na dovolenou, píše The Independent. 

Britské nízkonákladové aerolinky vydělávají na tom, že uvolňují do prodeje více míst, než mají na palubě. Svým cestujícím, které tento problém postihne, pak tvrdí, že musí do cílové destinace cestovat jinak, s přestupem. Tím ale porušují směrnice Evropské unie. Ty říkají, že v tomto případě má cestující nárok na dopravu do cílové destinace náhradním způsobem za srovnatelných podmínek nebo mu mají být vráceny peníze za letenku, případně zaplacena doprava do výchozího bodu nového odletu.

Brit Andrew Whelan si u easyJetu zaplatil šest letenek na dovolenou ve Španělsku. Před odletem mu ale bylo na londýnském letišti Luton sděleno, že pro jeho patnáctiletou dceru a jejího spolužáka nemají místo na palubě. Andrew Whelanovi se alespoň podařilo vyjednat to, že jejich letenky vymění za letenky svých dvou plnoletých synů. Společnost easyJet pak ale nevyvinula žádnou přehnanou snahu, aby synům Whelana zajistila nejbližší možný odlet z Heathrow. Nabídla mu let o 32 hodin později z Bristolu. Andrew Whelan označil služby této společnosti za “šokující a jednání za nejhorší, se kterým se kdy setkal“.

Mluvčí easyJet tvrdí, že podobné případy, kdy je cestujícím odepřen nástup na palubu, jsou vzácné. Podle něj totiž 2,6 milionu cestujících ročně nechává své zarezervované letenky propadnout. Evropská legislativa přitom stanovuje, že každému, komu je odepřen nástup do letadla koupené letence navzdory, má být vyplacena kompenzace 250 eur pro kratší lety a 600 euro pro lety dlouhé. Množí se ale případy cestujících, kteří se této kompenzace ani po několikáté urgenci nedočkají.

Čtěte také: Příruční zavazadla se zmenší o 40 %, rozhodla letecká asociace

Sdílet:

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články