Editorial

Editorial 1
EchoAuto01
  • Jan Blažek
Sdílet:

Automobilový svět prošel v uplynulých letech velkou proměnou. Samotná konstrukce aut se už nevyvíjí s takovou dynamikou jako třeba před deseti patnácti lety. Vývoj ale neustrnul, pouze se přesunul do jiných oblastí. O zákazníka už se neusiluje úrovní jízdních
vlastností či přesností řízení a řazení – to jsou oblasti, u nichž se (a z velké části po právu) dnes již automaticky předpokládá, že jsou na úrovni, která bude drtivé většině řidičů naprosto vyhovovat bez ohledu na značku, kterou si koupí. Kolbiště automobilek dostalo nové rozměry – technologie, jízdní asistenty, infotainment, média, konektivita, ekologie… Staromilci sice kroutí hlavou a volají po návratu ryzích zážitků za volantem. Marně. Nedočkají se. Dorostla už další zcela plnohodnotná cílová skupina mladých lidí, kteří opravdu auta vnímají jinak, a třicátníci a čtyřicátníci se snaží chytit vlak, který jim trochu poodjel.

Dotykové obrazovky jsou pro mladé samozřejmější než papír, internet v mobilu jim běží 24 hodin denně, statusy na sociálních sítích jsou základním stavebním kamenem jejich komunikace. A hudbu na CD? Tu považuje tato generace za totální retro. Změnu v chování a preferencích logicky zachytily i automobilky a promítly ji do svých produktů.

Premiérová příloha Echo Auto, kterou jsme pro vás připravili, není přehledem střednědobých a dlouhodobých vizí. Naopak. Představujeme aktuální trendy a technologie dostupné v autech, jež si můžete koupit na našem trhu, a jen občas se podíváme o krůček dál do blízké budoucnosti. Některé systémy a koncepty jsou opravdu přínosné, což platí zejména pro pokrok v bezpečnosti, jiné technologie jsou aplikovány spíše na efekt a jejich reálná užitečnost je poněkud diskutabilní, protože jejich ovládání vyžaduje od řidiče poměrně velké soustředění, které by měl věnovat hlavně řízení. Ale to je vlastně jedno, je holý fakt, že auta jsou více než kdy předtím plná elektroniky a získat ucelenější přehled není pro zákazníka vůbec snadné.

Cíleně se vyhýbáme tématu elektromobilů, protože je to sama o sobě oblast, která je velmi komplexní, a nebyl by dostatečný prostor se jí věnovat ze všech úhlů. Kromě toho je jasné, že mnohem zajímavější je zorientovat se v tom, co tvoří drtivou většinu trhu – tedy běžná auta, do nichž přibývají stále nové a nové funkce a mění se způsoby jejich ovládání.

Sonda do automobilových technologií a trendů může začít – navzdory opravdu velké komplikovanosti celého tématu jsme se snažili vše podstatné a zajímavé rozdělit do ucelených bloků a nechybějí ani naše postřehy z testů aut, jež jsou či záhy budou běžným koloritem našich silnic. Aplikace nových technologií do aut přehnaně neglorifikujeme, avšak ani je a priori nezatracujeme – snažili jsme se o střízlivý a rozumný pohled na oblast, která nyní hýbe automobilovým vývojem.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit