Agentura vymýšlí členům ČSSD co říkat a psát o ANO

Notičky od vedení strany

Agentura vymýšlí členům ČSSD co říkat a psát o ANONOVÉ
Ministři za ČSSD Foto:

Foto: cssd.cz

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Vedení ČSSD zřejmě příliš nevěří v komunikační schopnosti svých členů. Před projednáváním daňových podvodů ministra financí Andreje Babiše, jim tak strana pro jistotu rozeslala soupis výrazů, které by měli při referování o kauze používat například na sociálních sítích. Autorem doporučení přitom není přímo vedení sociální demokracie, ale najatá PR agentura, píší Lidové noviny.

Poslanecká sněmovna projednávala minulý týden bod s názvem „Daňové podvody ministra financí“. V rámci něho chtěli zákonodárci po Babišovi vysvětlení ohledně podezřelých nákupů dluhopisů, na které jako první upozornil Týdeník Echo. Ještě před samotnou debatou dostali členové ČSSD od vedení strany email se soupisem doporučených výrazů ke komunikaci. Ty měli samotní straníci použít například v příspěvcích na sociálních sítích.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

„Kvalifikaci na ministra financí má Andrej Babiš excelentní. Kdo jiný by měl bojovat s daňovými úniky a karusely než ten, co je sám vymýšlel...“ zněl jeden z navrhovaných příspěvků. Jindy bylo sociálním demokratům nabídnuto přirovnání Babiše k chytré horákyni.

Skutečnost, že vedení strany rozeslalo email s doporučeními svým poslancům potvrdil i mluvčí ČSSD Mikuláš Klang. Jedná se prý o standardní praxi, která vychází z žádosti samotných členů strany. Ti pak mohou sami zvážit, zda se pokyny budou řídit.

Z vlastností uniklého dokumentu však vyplývá, že nedostatkem kreativity trpí zřejmě nejen řadoví členové, ale i samotné vedení strany. Seznam navrhovaných příspěvků totiž nevytvořili v ČSSD sami, raději si na ně najali konzultantskou agenturu Chm Communication.

Sám mluvčí Klang ale trvá na tom, že rozhodující roli při tvorbě doporučení vlastním poslancům má stále vedení ČSSD. „Agentura Chm Communications s ČSSD spolupracuje jako podpora tiskového oddělení, kdy se spolupodílí mimo jiné na tvorbě podkladů. Odpovědnost za finální podobu má nicméně tiskové oddělení strany,“ napsal Lidovým novinám.

Jednotliví členové sociální demokracie se k odhalení skutečných autorů navrhovaných tweetů odmítli vyjádřit. Šéf senátorského klubu ČSSD Petr Vícha bere doporučení ohledně sociálních sítí s rezervou, podle kterého jde o hloupý styl komunikace.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články