9 Cyklostezka na Praze 7

Mezi auty na magistrále se proplétá nová cyklostezka. Je bezpečná, tvrdí odborníci

, , , NOVÉ

Témata: ,

Jedna z nejrušnějších silnic v metropoli a do toho cyklisté? Jak to jde vůbec dohromady? Podle ohlasů řidičů těžko, zodpovědní úředníci si však za novými pruhy pro cyklisty stojí.

V okolí pražské magistrály i přímo na ní se u metra Vltavská na začátku října objevily nové cyklopruhy. Novinka v podobě červeně vyznačeného pásma pro cyklisty proto některé projíždějící řidiče zlobí, třebaže odborníci si stojí za tím, že změny napomohly k vyšší bezpečnosti na vozovce.

Cyklopruhy a další úpravy zřídil pražský magistrát společně s Prahou 7 a Technickou správou komunikací (TSK). Současné změny jsou ovšem nestavební a počítají se změnou křižovatky. Tu má podle Vratislava Fillera, který se ve sdružení Auto*Mat zabývá pražskou dopravou, v plánech Institut pro plánování a rozvoj. „Ta křižovatka by se měla z větší části zbourat a udělat jako klasická čtyř ramenná křižovatka,“ řekl Filler pro deník Echo24. Podle Fillera, který vycházel ze zdrojů TSK, se intenzita dopravy na křižovatce snížila o 10%.

Nové cyklopruhy navazují na stávající cyklotrasy podél Vltavy a v okolí, např. v ulici Bubenská a na nábřeží Kapitána Jaroše. Cyklopruhy jsou součástí větších úprav u křižovatky Vltavská. Kromě cyklopruhů na místě také vzniklo bezbariérové pěší spojení mezi Bubenskou a Hlávkovým mostem, nová parkovací stání a změny v řazení automobilů.

Úpravy, které byly dokončeny na začátku října, zahrnují kromě přechodů také přejezdy pro cyklisty, které vedou přes křižovatku u Hlávkova mostu. Pěší se s novými úpravami můžou vyhnout schodům a obávaným podchodům.

A právě tyto změny měly podle Fillera napomoci bezpečnosti v okolí. „Na té křižovatce byli cyklisté v provozu už daleko předtím. A bylo to daleko nebezpečnější.“ řekl. Přiznává nicméně, že cesta není pro každého. „Kdo si tam netroufá, tak pro něj přibyly tři přechody pro chodce a současně přejezdy pro cyklisty,“ dodal s tím, že kdo se chce dopravě vyhnout, do provozu se ani nedostane.

Podobně hovoří i Petr Dolínek (ČSSD), stále ještě náměstek primátorky a radní pro dopravu, sport a volný čas. „Úprava pruhů a cyklopruhů v okolí Vltavské výrazně zvyšují bezpečnost a plynulost provozu v daném místě. Díky nově vymezenému prostoru pro pěší se znatelně zlepší spojení od Strossmayerova náměstí směrem k rekreačnímu území na ostrově Štvanice. Důležitým aspektem jsou i nová parkovací stání, která ocení nejen rezidenti,“ míní.

Pražský koordinátor agentury BESIP Jiří Polomis je přesvědčen, že by v rámci rozhodovacího procesu o změnách, do něhož zasahuje několik orgánů, kontroloři nikdy neschválili něco, co by bylo v rozporu bezpečností provozu.

Praha 7, která se na projektu podílela, dlouhodobě podporuje rozvoj cyklodopravy v městské části. Starosta Prahy 7 Jan Čižinský kvůli tomu nedávno kritizoval Prahu 1, která zakázala vjezd cyklistům do historického centra.

Čtěte také: Praze hrozí vážný kolaps. V katastrofálním stavu je i Hlávkův most, varují technici

VIDEO: Levicový aktivista starostou Prahy 1? Čižinský přirovnával Schwarzenberga ke Stalinovi

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Příběh svobody

99 Kč

Přinášíme speciál k 30 letům svobody

Více info

EchoPrime

od 249 Kč

Vychutnejte si neomezený přístup k prémiovému obsahu určenému pouze předplatitelům, který nemá na českém internetu obdoby

Více info
, , ,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.