„Už ani korunu.“ Lidé kvůli válce na Ukrajině bojkotují čokolády a bonbóny Nestlé

KRITIKA KVŮLI VÁLCE

„Už ani korunu.“ Lidé kvůli válce na Ukrajině bojkotují čokolády a bonbóny Nestlé
Vlka na Ukrajině. Foto: Kritické koláže zaměřené na Nestlé
1
Domov
Sdílet:

Nadnárodní koncern Nestlé, známý především svými potravinářskými výrobky, se ve světě potýká s kritikou za to, že ještě zcela neopustil ruský trh. To požaduje ukrajinská strana, kterou Moskva vojensky napadla, a podobný tlak vyvíjejí i lidé na sociálních sítích. Ti se také svolávají k bojkotu produktů Nestlé. Výjimkou nejsou ani Češi, přitom v tuzemsku společnost prodává populární značku kávy, čokolády či bonbonů. Nestlé se brání tím, že v Rusku zajišťuje jen to nejnutnější.

K ukončení veškerých aktivit v Rusku vyzval společnost ukrajinský premiér Denys Šmyhal. „Hovořil jsem s generálním ředitelem společnosti Nestlé Markem Schneiderem o vedlejším efektu setrvání na ruském trhu. Bohužel neprojevil žádné pochopení. Platit daně do rozpočtu teroristické země znamená zabíjet bezbranné děti a matky. Doufám, že si to Nestlé brzy rozmyslí,“ nechal se slyšet.

Firma v minulých dnech svou činnost na ruském trhu omezila, stále tam nicméně oficiálně působí. „V Rusku jsme zastavili veškeré naše reklamní aktivity, veškeré kapitálové investice a vývoz i dovoz našich výrobků z a do Ruska, výjimkou jsou pouze základní potraviny, jako je dětská výživa. Po boku mezinárodního společenství vyzýváme k míru a rychlému obnovení bezpečnosti a stability v regionu. Zaměřujeme se na pomoc. Do dnešního dne jsme v Česku a na Slovensku darovali 50 tun potravin. Pořádáme finanční i materiálové sbírky. A budeme pomáhat nadále,“ uvedla ve vyjádření pro Echo24 česká pobočka Nestlé.

Ředitel společnosti Schneider žádné stažení neoznámil. „V Nestlé dáváme přednost bezpečnosti a podpoře našich zaměstnanců v regionu. Jsme odhodláni pomoci našim týmům a jejich rodinám zvládnout tuto situaci, která, jak víme, přinesla nepředstavitelné problémy pro jejich bezpečnost a pohodu, stejně jako pro jejich duševní a emocionální zdraví,“ uvedl.

Někteří proto na sociálních sítích burcují k bojkotů všech výrobků Nestlé. Objevují se kritické grafiky, které koncern obviňují z podílu na válce, lidé také sestavují seznamy produktů, které jsou v dané zemi k dostání. To se děje i v v České republice „Nepřispěju už ani korunu,“ říká jedna z uživatelek a mnozí další se přidávají. Ostatní si už dokonce v diskuzích doporučují alternativy.

Nestlé na tuzemském trhu prodává značky čokolády Orion či Studentská pečeť, bonbony Hašlerky, Bonpari či Jojo, kávu Nescafé, některé kosmetické výrobky nebo krmivo pro domácí zvířata.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články