Absolut se v nové kampani soustředí na recyklaci

INZERCE

Absolut se v nové kampani soustředí na recyklaci
Jakub Záruba Foto:

Echo24

2
INZERCE
Echo24
Sdílet:

Značka Absolut vždy patřila k ikonám reklamního designu a překračovala rámce klasické produktové reklamy již od dob své první printové kampaně z roku 1979. Není tomu jinak ani letos, kdy se Švédská značka v České republice zaměřila na recyklaci a udržitelnost v rámci kampaně Absolut Recycled. Více o Absolut Recycled prozradil Jakub Záruba – Brand Manager Absolut.

Nová kampaň Absolut se věnuje recyklaci, proč jste se tak rozhodli?

Otázka recyklace a udržitelnosti je pro značku Absolut důležitá již řadu let. Z toho důvodu jsme se rozhodli tomuto tématu věnovat více v aktuální kampani Absolut Recycled. Chceme poukázat na udržitelnost a recyklaci za pomoci kreativních počinů, jenž by mohly přinést širší osvětu.

Recyklace je v současné době velmi skloňované téma. Jak jste se vy rozhodli toto téma demonstrovat?

Vždy pro nás bylo důležité spojení našich hodnot s uměním, proto se do všech témat snažíme vdechnout originální a kreativní přístup. Loni jsme se v rámci kampaně Absolut Tolerance spojili s grafikem Pavlem Fuksou a letos jsme oslovili umělkyni Radku Salcmannovou, která svůj pohled na téma demonstrovala originální světelnou instalací. Hlavním elementem díla je 562 použitých lahví Absolut, které jsou nařezány do různých velikostí, a kovová konstrukce z vyřazeného barového vybavení. Vše je navíc doplněno o světelnou projekci. Umělecká instalace je k vidění až do konce února na Masarykově nádraží, přičemž celý koncept kampaně jsme připravovali ve spolupráci s agenturou Everwhere a The Chemistry Gallery.

V rámci Absolut Recycled vznikl i průzkum ohledně recyklace. Došli jste k nějakým zajímavým závěrům?

Ano, tématu se chceme věnovat z více pohledů a průzkum nám přišel jako zajímavá cesta. Není novinkou, že Češi patří k nejvíce zodpovědným národům v oblasti třídění odpadu. Toto potvrdil i náš průzkum, podle kterého pravidelně třídí 82 % respondentů. Průzkum ale zároveň odhalil, že až 74 % dotázaných již neví a nezajímá se, co se dál děje s tříděným odpadem. Což si myslím je celkem zajímavý, leč ne tak lichotivý fakt. Z odpovědí jsme zároveň zjistili, že lidé často zapomínají recyklovat použité telefony a počítače. Pouze 17 % dotázaných správně recykluje mobilní telefony. Průzkum byl proveden na relativně velkém vzorku 3 839 respondentů.

Foto:

Foto: Absolut

Jak je recyklace a otázka životního prostředí důležitá pro Absolut?

Toto téma je samozřejmě pro značku Absolut velmi důležité. Produkce jakéhokoliv výrobku napříč všemi obory přirozeně přináší vedlejší negativní efekty, proto se snažíme tyto negativní dopady na životní prostředí neustále snižovat a zefektivňovat výrobní procesy. Z tohoto důvodu jsou všechny naše lahve Absolut vyrobeny ze 41% recyklovaného skla, a proto usilujeme o to, aby se toto procento neustále zvyšovalo. Zároveň jsme zcela zamezili využívání všech jednorázových plastů, jako jsou brčka, kelímky apod. Naším cílem je vytvořit lepší svět pro příští generace, alespoň v tom segmentu, kde tak můžeme upřímně konat, nechceme dávat plané sliby.

Jak vnímáte značku Absolut a její ikonické reklamní kampaně, které již 40 let patří k marketingovému kultu?

Možná nejvíce přes ikonickou láhev, kultovní reklamní kampaně, limitované edice a výjimečné spolupráce. Značka Absolut pro mě vždy bude průkopníkem progresivního marketingu, ale i inspirací pro další značky nejen v segmentu spiritů. Pro zajímavost mám dodnes u rodičů schované kalendáře Absolut z 90. let, kdy jsem byl ještě malý kluk, s ikonickou lahví zasazenou do slavných míst (smích). A to jsem ještě ani netušil, že se na nich taky budu moct někdy podílet. Jsem za to moc rád a chci v těchto originálních marketingových počinech dál pokračovat.

Sdílet:

Hlavní zprávy