Osudové uklouznutí v koupelně. Zemřel podnikatel Kovarčík
NEKROLOG
Ve věku 61 let zemřel podnikatel a producent Peter Kovarčík, který se v současné době podílel na přípravě filmu o Lídě Baarové. Informaci o Kovarčíkově úmrtí ČTK potvrdil prezident Herecké asociace Jiří Hromada. Podle serveru Blesk.cz, který na Kovarčíkovo úmrtí upozornil, producent zemřel nešťastnou náhodou. Prý uklouzl ve své koupelně.
Podle informací ČTK Kovarčík pobýval v Mánesově ulici v Praze, kde v pondělí zasahovali policisté. Podle jejich mluvčí Ivety Martínkové tam byli přivoláni k mrtvému jednašedesátiletému muži. Lékař nedokázal na místě jednoznačně určit příčinu smrti, proto nařídil soudní pitvu.
Podle jejích prvotních výsledků bylo cizí zavinění vyloučeno a jako příčina smrti byla předběžně stanovena zdravotní komplikace, sdělila ČTK Martínková.
Kovarčík se vedle připravovaného filmu o prvorepublikové filmové hvězdě Baarové podílel na produkci muzikálů Galileo, Bídníci a Mamma Mia nebo předávání Cen Thálie.
Patřil mimo jiné k dlouholetým přátelům někdejšího prezidenta Václava Klause.
Do povědomí veřejnosti se Kovarčík zapsal především jako majitel marketingové společnosti Teleaxis, která řadu let spolupracovala s Českým svazem ledního hokeje a několik let obchodně zastupovala i tenisový svaz. V minulosti organizovala i několik tenisových akcí. Největší z nich byl halový turnaj ATP Czech Indoor v Ostravě, který měl pět ročníků. Ten poslední v roce 1998 s dotací milion dolarů vyhrál hvězdný Američan Andre Agassi. O rok později byl turnaj kvůli nedostatku financí zrušen, stejně jako exhibice žen v Brně. Kovarčík pořádal i turnaje okruhu veteránů a podílel se na akci ATP v Praze. Před lety se angažoval i v pořádání golfových turnajů na Karlštejně nebo v Čeladné.
Teleaxis po sporech se svazem ledního hokeje, který na něj nakonec podal návrh na konkurz, v roce 2004 vstoupil do likvidace. Kovarčík poté řídil společnost Czech Teleaxis, která se zabývá marketingem, poradenstvím, organizací sportovních, kulturních a společenských akcí a zprostředkování obchodu a reklamy.
Czech Teleaxis je mimo jiné výhradním marketingovým partnerem Pražské komorní filharmonie a Herecké asociace (Ceny Thálie) a marketingovým partnerem Karlštejnských kulturních slavností. Společnost pořádá například i mezinárodní konferenci Dny USA a Evropské unie.