Soud nařídil vrátit Hudečka na pražské obří billboardy
Pražská kampaň TOP 09
Obvodní soud pro Prahu 4 vydal předběžné opatření, podle kterého musí firma BigMedia odstranit přelepení kampaně pražské TOP 09 a primátora Tomáše Hudečka na svých plochách. Ty musí společnost podle soudu uvést do původního stavu. V úterý o tom informoval Marek Pražák z volebního štábu TOP 09.
„Věříme, že BigMedia již rozhodnutí našla ve své datové schránce jako my. A věříme, že pracuje na tom, co jí předběžné opatření uložilo, tedy na odstranění přelepení reklamních materiálů,“ řekl k rozhodnutí soudu lídr kandidátky TOP 09 pro volby do pražského zastupitelstva Tomáš Hudeček.
TOP 09 novinářům poskytla i samotné předběžné opatření. A v něm se jasně píše, že: „Žalovaná je povinna odstranit přelepení reklamních materiálů navrhovatele umístěných na billboardech dle uvedeného seznamu.“ Následuje výčet zhruba třiceti ploch, kde Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) před dvěma týdny přistoupil k přelepení Hudečkových plakátů.
Společnost BigMedia se proti usnesení soudu neodvolá. „SPVR věří, že každého soudného člověka primátor Hudeček usmívající se z jím zavrhovaných billboardů přiměje k zamyšlení, co primátora vede k jeho pokryteckým krokům, a že každého musí nutně napadnout, že jde pouze o předvolební kampaň, ve které účel světí prostředky,“ uvádí v tiskovém prohlášení společnost. Ta kritizuje, že se Hudeček soudně domohl „návratu své předvolební kampaně na billboardy, které zároveň svojí vyhláškou od 1. 10. 2014 zakazuje“.
Čtěte také: Kvůli válce o pražské billboardy hrozí státu miliardová arbitráž
Provozovatelé reklamy se s Hudečkem dostali do sporu poté, co primátor umístil po Praze třicítku velkých reklam ve formátu hypercube. Svaz mu ihned přelepil bílou barvou všechny billboardy, které vlastnil.
„Pražský primátor Tomáš Hudeček spustil kampaň na 33 obřích reklamních nosičích, které nebyly řádně povoleny stavebním úřadem a jsou v naprostém rozporu s jím prosazenými Pražskými stavebními předpisy,“ zdůvodňoval přelepování prezident svazu Rudolf Bílý. „Na základě této skutečnosti se členové svazu rozhodli pozastavit reklamní kampaň TOP 09 probíhající na panelech v jejich majetku.“
Primátor dlouhodobě opakuje, že kroky svazu jsou jen odplatou billboardové lobby za to, že se v hlavním městě snaží omezit velkoformátovou reklamu.