Na peníze za zrušený let má nárok každý. Požádá o ně ale jen málokdo

Problémy letecké společnosti

Na peníze za zrušený let má nárok každý. Požádá o ně ale jen málokdoNOVÉ 1
Domov
Michaela Cápová
Sdílet:

Několika set Čechů se dotknou zrušené lety irské nízkonákladové společnosti Ryanair. Jen málo z nich přitom ví, že kromě nové letenky, nebo vrácení peněz za tu už koupenou, mohou navíc získat i finanční kompenzaci až ve výši 400 euro. Ti, kteří o své peníze usilují, ale přitom nejsou vždy úspěšní. Odradí je od toho arogantní jednání aerolinek nebo zdlouhavé průtahy.

„Ryanair mi zrušil let, kterým jsem se měla vracet v úterý z Londýna. Žádost o vrácení peněz za letenku jsem vyplnila bez problémů a během několika hodin mi přišlo na email potvrzení o tom, že mi peníze do 5 až 7 pracovních dní vrátí na účet. Žádost o kompenzaci se mi ale celý den nedaří vyplnit. Nejdřív mi to hlásilo chybu na webu a pak nesprávné číslo letu. Připadá mi to, jako kdyby to dělali naschvál, aby lidi odradili,“ uvedla pro deník Echo24 cestující Martina.

Ryanair v nadcházejících šesti týdnech zruší až 50 letů denně, což se podle odhadů společnosti dotkne až 400 tisíc cestujících. Důvodem má být nedostatek pilotů způsobený změnami v systému dovolených. Rušení letů postihne Čechy, kteří si zakoupili úterní spoj z Prahy na londýnské letiště Stansted a v opačném směru mezi 26. zářím a 24. říjnem.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Málokdo ale ví, že kromě nároku na přebookování letenky, nebo vrácení jízdného, má nárok také na finanční kompenzaci. „Letecká společnost Ryanair je v souvislosti s rušením letů v některých případech povinna hradit cestujícím i neočekávané výdaje na ubytování, stravu i dopravu a také finanční kompenzace. Pro uplatnění těchto náhrad je nutné, aby dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 došlo ke zrušení letu méně než 14 dní před plánovaným uskutečněním cesty,“ uvedl pro Echo24 David Eiselt, zakladatel webového portálu Cestujlevne.com, který vyhledává levné letenky.

Každý cestující, kterému společnost zruší let, odepře mu nástup na palubu nebo má jeho letadlo zpoždění delší než 3 hodiny a navíc jeho let buď začíná, nebo končí na letišti na území členského státu, má nárok na několikatisícové odškodné. Konkrétně se jedná o částku 250 euro u letů s délkou do 1 500 km a 400 euro u letů nad 1 500 km.

Jak ale podotýká Eiselt, zpravidla bývá vymáhání těchto nároků díky arogantním postojům některých leteckých společností problematické. Ryanair sice ve svém vyjádření ujistil všechny cestující o bezproblémovém vyplácení všech náhrad, zatím ale svého slibu nedostává. Webové stránky společnosti v pondělí večer, kdy rozeslal cestujícím emaily o zrušených letech, několikrát nefungovaly.

Jan Pavelka, zakladatel HonzovyLetenky.cz, portálu, který se soustředí na hledání zajímavých tipů na letenky, přitom uklidňuje, že se společností Ryanair obvykle problémy nebývají. Je ale nutné aerolinku pro získání kompenzace kontaktovat jakýmkoliv dostupným způsobem. „Pokud ale nekomunikuje nebo nárok neuzná, může se cestující obrátit na příslušné instituce, případně řešit případ právní cestou. Obecně přitom o kompenzace žádá poměrně málo cestujících.“ řekl Pavelka.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také:

Ryanair zveřejnil seznam zrušených letů, včetně Prahy

Ryanair zruší do konce října až 50 letů denně, aby létal na čas

Společnost Ryanair ruší lety, její akcie se propadly

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články