Praha mění plány. Většinu navržených radiál nepostaví
doprava v Praze
Praha neplánuje výstavbu většiny radiál mezi vnitřním a vnějším okruhem, které dříve zamýšlela postavit. Řekl primátorův náměstek Petr Dolínek (ČSSD). Důvodem je nežádoucí zahuštění dopravy, které by radiály přinesly. Původně mělo být radiál po dostavbě obou okruhů až deset.
Praha nyní plánuje, že stavět se bude pouze Radlická radiála. Definitivně ještě nebyla zamítnuta stavba Břevnovské radiály, ale zahájit přípravu stavby u ní město nechystá, uvedl Dolínek. Plánovaný systém radiál vznikal v průběhu 20. století a v průběhu času se měnil.
Stavbu radiál město odmítlo v rámci projektu dostavby vnitřního okruhu z Pelc-Tyrolky do Malešic. „Chceme zaměřit spíše na výstavbu spojek, které by odvedly dopravu v daných lokalitách,“ řekl Dolínek.
Kromě Břevnovské radiály tak nebude například dostavěna zbylá část Vysočanské radiály ve směru do centra, která nyní spojuje Kbelskou s Pražským okruhem. Dalšími vyškrtnutými radiálami jsou plánovaná silnice vedoucí souběžně s Vysočanskou a Štěrboholskou radiálou, silnice na jihu Prahy vedoucí na sever rovnoběžně s D1 a Vltavou a rovněž radiála zamýšlená na severozápadě Prahy mezi letištěm a Prahou 6.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
Podle Dolínka se musí město zaměřit na stavbu spojek, které jsou kapacitně menší než radiály a mají méně pruhů. Jako příklad uvedl Vesteckou spojku. Ta má pomoci Vídeňské ulici, která je nyní přetížená. „Vídeňská nyní plní funkci radiály, což je z urbanistického hlediska v tomto prostředí nepřijatelné,“ řekl.
Vnitřní dopravní okruh staví Praha, vnější stát. Z městského okruhu chybí zmíněná část mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholskou. Dolínek dnes uvedl, že Praha by jej měla začít stavět v roce 2023. Vnější okruh není hotov v úseku od letiště přes Suchdol do Běchovic až k D1. Kdy bude hotov, není jasné.