Psí výkaly, pozvání do trojky. Nevkus a trapnost kampaně
Před volbami
Poslední dny zbývají do chvíle, než si lidé ve městech a vesnicích po celé zemi konečně oddechnou. Stovky billboardů a volebních plakátů na ně poslední dva měsíce shlížejí z každého rohu a úroveň předvolební reklamy je často nevalná. Vyšpulené zadnice, psí výkaly, pozvání do „trojky“. I tak se letos politici snažili voliče zaujmout.
„Volte Dana stejně jako já. Maxík, Váš soused z Prahy 1.“ Maxík je pes se smutným výrazem, očividně zmučený pózováním na billboard s Danielem Hodkem, kandidátem ČSSD na starostu první městské části. Pes posloužil v kampani, která se letos řadí mezi nejhloupější v hlavním městě. Hodek toho totiž stíhá víc. A když se zrovna nefotí se psem, hraje na jiných plakátech s klaunským nosem na trumpetu.
Trapnost české kampaně letos zřejmě odstartovala psycholožka Laura Janáčková, která kandiduje do Senátu jen v úsporném negližé po vzoru seriálu Sex ve městě. Za ANO chce v horní komoře parlamentu mluvit o lásce, sexu a politice. Ještě dál to v tomto ohledu dotáhly její kolegyně z hnutí Otevřená radnice Litvínov. Na plakátech jedna druhou drží za zadní partie a celý výjev doplňují heslem: „Otevřená radnice vyšpulená zadnice.“
Příkladů bizarní reklamy jsou po celém Česku desítky. Jeden z kandidátů nás nabádá, abychom si chránili svá vejce, další zve zájemce do trojky a jiný má potřebu veřejnosti sdělit, že má rád naše psy, „ale ne jejich hovna“. Straničtí kandidáti navíc válí i na YouTube, kde voličům předkládají vlastní verzi hudby, o níž můžeme mluvit jako o volebním rapu.
Podívejte se do galerie.