Prázdninový byt ve Špindlerově Mlýně. Podívejte se
Architektura
Investice do malých prázdninových bytů v horských střediscích jsou stále oblíbenější. Ne každý ale interiér řeší s architektem, a přitom právě z malé plochy dokáže zkušený odborník vykřesat až nečekaný efekt. Podle návrhu architektky Daniely Poloubědovové byl nedávno dokončen elegantní apartmán v klidném koutě Špindlerova Mlýna. Kontrast černé a rudé, beton, matná kůže, přírodní překližka a pískované sklo. Klient práci architektky dobře znal a přál si nadčasový, elegantní byt, ve kterém bude se svou čtyřčlennou rodinou trávit letní i zimní dovolenou.
Vybral si bytový dům s výhledem na malebnou horskou přírodu, ale zvolený byt rodině úplně nevyhovoval. Žádal drobné dispoziční úpravy. Díky tomu, že architektka k realizaci přišla ještě ve stavu hrubé stavby, povedlo se jí zachovat i původní neomítnutý betonový strop.
„Investor si přál, aby byl prostor barevný. Červená pro mě představuje barvu, která nestárne a je stejně nadčasová jako černá,“ vysvětluje architektka. Kombinaci hrubé struktury betonu s hladkým výrazným barevným sklem dotváří světlá překližka. „Líbí se mi, že je velmi mladistvá a neformální,“ říká architektka. Textura překližky se objevuje také na skleněných dveřích. Nevelká podlahová plocha dosahující zhruba 73 metrů čtverečních byla pro architektku výzvou, neboť do interiéru bylo potřeba zakomponovat mnoho funkcí. Obytná část musela pojmout jídelnu, kuchyň a obývací pokoj s krbem i televizí. Dvě ložnice byly původně propojeny koupelnou.
V zájmu zvýšení soukromí rodičů i dětí architektka využila prostoru samostatné toalety, kam umístila druhý sprchový kout, a přístup do rodičovské koupelny z dětského pokoje zrušila. Kuchyňský nábytek a skříně byly vyrobeny na míru, stejně jako sezení u jídelního stolu z matné kůže s jemnou kresbou. „Kůže se do horského prostředí skvěle hodí, dokáže hezky stárnout a majiteli navíc připomíná nábytek z dětství,“ vysvětluje architektka.
Daniela Poloubědovová vystudovala architekturu na ČVUT. K výběru povolání prý významně přispěl okamžik, kdy v jejích osmi letech rodina vyměnila byt s výhledem na Mánes za socialistický domeček na holé pláni. Už tehdy si uvědomila, jak prostředí kolem nás dokáže ovlivnit psychiku. Deset let byla součástí ateliéru D3A, ale pak nastal čas osamostatnit se.