Ministr Bek k Pekarové: Mediální útoky nic nevyřeší. TOPka je nervózní, zaznívá ze STAN
PEKAROVÁ VS. BEK
Mediální útoky na koaliční partnery nepatří mezi naše strategie řešení názorových rozdílů. Pro Echo24 to řekl ministr školství Mikuláš Bek (STAN) v reakci na výzvu šéfky koaliční TOP 09 Markéty Pekarové Adamové, že by měl rezignovat. Ta uvedla, že její strana šla příkladem, když na pozici ministra pro vědu vyměnila Helenu Langšádlovou, kterou nahradí poslanec Marek Ženíšek. Podobně by prý měl reagovat STAN.
Pekarová Adamová v rozhovoru pro server Novinky.cz uvedla, že není spokojená s prací ministra školství Mikuláše Beka, který podle ní sliboval velké změny, ale žádné přitom neudělal a ani je nepřipravuje. Sama TOP 09 podle ní šla příkladem výměnou na pozici ministra pro vědu, v níž skončila Helena Langšádlová. Následoval komplikovaný proces výběru jejího nástupce, kterým neprošel kvůli publikacím v predátorských časopisech ekonom Pavel Tuleja. Jmenován by nakonec měl být poslanec Marek Ženíšek, dosavadní předseda zahraničního výboru sněmovny.
Pekarová Adamová Beka kritizuje dlouhodobě, už dříve ho pro Echo24 přirovnala například k politikům z hnutí ANO. Sám Bek opakovaně uvádí, že koaliční politici by si měli spory vyříkávat za zavřenými dveřmi, nikoliv přes média. „Koalice má pro řešení názorových rozdílů zavedené mechanismy, mediální útoky na koaliční partnery mezi ně nepatří,“ reagoval pro Echo24 Bek s tím, že pozorní pozorovatelé politického dění dokáží interpretovat kroky paní předsedkyně poměrně přesně.
Místopředseda školského výboru a poslanec Jan Lacina pro Echo24 řekl, že z TOP 09 je cítit nervozita. „Chápu určitou nervozitu kolegů z Topky. Ale k odstoupení Mikuláše Beka není žádný důvod. A už vůbec nevím, proč bychom si tyhle věci měli vzkazovat přes média,“ uvedl Lacina.
Ataky na Nerudovou
Pekarové vadí i to, že Bek opakovaně žádá o další peníze pro svůj resort místo toho, aby řešil systémové problémy. „Největší problém vidím v tom, že debata probíhá pouze o finančních prostředcích, ačkoliv těch je ve školství čím dál víc. My musíme také řešit kvalitu vzdělávání, jeho obsah, specializace učňovských oborů, vysoký počet odkladů nástupu do školy a tak dále… Je toho opravdu mnoho,“ řekla Pekarová Adamová koncem února pro Echo24.