ChatGPT má novou verzi, mluví jako člověk. Do Evropy vstupuje konkurent od Googlu a Amazonu
KONKURENCE CHATGPT
Do Evropy vstupuje nový konkurent chatovacího robota ChatGPT podporovaný Googlem a Amazonem. Stojí za ním start-up Anthropic a jmenuje se Claude. Už dříve byl v několika zemích volně dostupný online. Nyní je ale poprvé k dispozici prostřednictvím webu a aplikace pro telefony iPhone v celé Evropské unii a také v několika evropských zemích mimo EU, například ve Švýcarsku a na Islandu. Firma představuje i verzi pro podniky.
Podobně jako ChatGPT dokáže Claude pomocí umělé inteligence formulovat věty na lidské úrovni a mimo jiné shrnovat obsah textů. Společnost Anthropic vydala v březnu aktuální generaci Claude 3, která podle agentury DPA v některých technických testech překonala model GPT 4 od vývojáře ChatGPT OpenAI.
Claude is now available in Europe: https://t.co/uLbS2JNczH pic.twitter.com/WMS51FaMCS
— Anthropic (@AnthropicAI) May 14, 2024
Evropští firemní zákazníci si budou moct zaplatit také přístup k tarifu Claude Team. Ten bude stát 28 eur (asi 694 Kč) měsíčně bez započtení daně z přidané hodnoty.
Mluvící verze ChatGPT
Open AI však několik hodin před oznámením evropského uvedení Clauda představila mluvící verzi ChatGPT, která dokáže s uživateli konverzovat jako člověk a také zpívá. Software reaguje na vizuální informace, které přijímá prostřednictvím kamery smartphonu. Očekává se, že na vývojářské konferenci představí novinky v oblasti asistentů umělé inteligence také společnost Google.
This is wild.
— Min Choi (@minchoi) May 13, 2024
OpenAI just dropped ChatGPT-4o and it will completely change the AI assistant game.
10 wild examples:
1. Visual assistant in real-timepic.twitter.com/D3qWzHGzaD
Anthropic upozornil, že Claude dokáže shrnout i dlouhé texty a odpovídat na otázky k nim. Spoluzakladatel Jared Kaplan zdůraznil, že jeho software by tak mohl být užitečný zejména pro právní experty a také v lékařském a finančním sektoru.
Společnost v současné době neplánuje ukládat data v Evropě, ale je otevřena této možnosti, pokud si to zákazníci budou přát. Zároveň jsou údaje zákazníků vždy zašifrovány, a proto jsou přístupné pouze jim. Anthropicu se také daří omezovat takzvané "halucinace", kdy software poskytuje falešné informace, uvedl Kaplan.