Proč Češi v dm drogerii platí 2x více než Němci?

Kritika cenové politiky

Proč Češi v dm drogerii platí 2x více než Němci?NOVÉ 2
Domov
Echo24
Sdílet:

Až dvakrát tak drahé identické výrobky si mohli pořídit čeští zákazníci řetězce dm drogerie. Na přemrštěné české cenovky některých produktů upozorňují na síti uživatelé, kteří přikládají srovnávací fotografie z obchodů v obou zemích. Podle vyjádření dm drogerie markt jsou vyšší ceny u nás dány rozdílností tržního prostředí.

Balení dětských kapesníčků v Německu za 0,95 euro vs. stejný produkt v tuzemské prodejně za 60 korun nebo bylinná koupel za stejnou německou cenu s požadovanou částkou 43 korun. To jsou některé z příkladů z praxe, které až dvojnásobné ceny v českých dm oproti německým dokumentují. Společnost dm drogerie markt na tyto ohlasy reagovala, protože ji „velice mrzí negativní emoce, které mohou články o srovnání cen vyvolat“.

„Rozdílnost cen jednotlivých výrobků je dána především rozdílným tržním prostředím a tento jev je v maloobchodě obvyklý. Zjištěné cenové rozdíly jsou způsobeny různými faktory. dm drogerie markt není žádným centrálně řízeným koncernem, nýbrž dm v jednotlivých zemích působí sice pod jednou značkou, avšak samostatně a přiměřeně lokálním tržním podmínkám,“ vysvětluje dm drogerie ve vyjádření.

„Oproti Německu má dm Česká republika např. rozdílné geografické rozložení prodejen, roli hraje nejen jejich velikost, která je v ČR menší, ale zejména dosažený obrat, který je v České republice na jednu prodejnu více než třikrát menší než v Německu. Celkové náklady na jednu prodejnu v poměru k celkovému obratu jsou v České republice vyšší než v Německu.“

Kritici nicméně namítají, že náklady na provoz prodejen u nás jsou ve srovnání s Německem řádově nižší a tak by produkty v České republice měly být naopak levnější. Podle dm jsou ale tyto rozdíly dány i vyšší daňovou zátěží nebo nižší poptávkou.

„Do konečné ceny výrobků dm značek se promítají mimo jiné také logistické náklady za transport z Německa do České republiky, i zvýšené náklady díky nutnosti větší část produktů vybalit, polepit českými etiketami a znovu zabalit k další distribuci. Výrobky, které nemají českou verzi etikety, musíme opatřit českou verzí a výrobek je v tomto případě tedy etiketován dvakrát,“ uvádí dm s tím, že za uplynulý obchodní rok takto polepili více než 25 milionů kusu produktů dm pro ČR.

Drogerie se brání také poměrem kurzů obou měn nebo pravidelnými slevovými akcemi. Podle dm je jejich hlavním cílem důraz na poměr mezi cenou a výkonem. „Na optimalizaci prodejních cen stále pracujeme. Proto společnost dm v průběhu minulého roku dlouhodobě snížila ceny u více než 3.500 výrobků a tyto ceny zůstávají platné vždy minimálně po dobu čtyř měsíců. Vyzdvihnout chceme, že i přes méně příznivé srovnání cen českého a německého trhu, si mohou být naši zákazníci jistí, že kvalita výrobků dm značek je všude stejná. V dm Česká republika jsou stanoveny ceny tak, aby vlastní značky byly ve vztahu ceny a kvality nejvýhodnější alternativou na trhu,“ uzavírá dm vyjádření, ve kterém se snaží mírnit rozhořčení lidí, kteří drogerii na sociálních sítích bombardují negativními recenzemi a kritikou cenové politiky.

Čtěte také: Ceny dál padají: levná je nafta i potraviny

Zvedneme platy, snížíme ceny, zrušíme nezaměstnanost

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články