Nejsledovanější kanál pro mladé? Novu i Primu předstihl YouTube
Internetový portál YouTube předstihl mezi mladými diváky Novu i Primu a stal se kanálem s největším zásahem na českém televizním trhu. Loni mu ještě patřila druhá příčka. Za poslední roky se také prosadil jako významná reklamní platforma.
Zásah ve skupině mezi 15 a 34 lety se u YouTube pohybuje kolem 91 procent, Nova má 82 procent a Prima 74 procent, vyplývá z letošního průzkumu TNS Aisa. Sledováním YouTube tráví lidé týdně podobně času jako u největších českých TV kanálů ČT1 nebo Prima, přičemž nárůst zhlédnutí je způsoben zejména mobilními telefony.
„Způsob, jakým lidé konzumují video obsah, prošel výraznou změnou. Nejenom, že videa sledujeme ze všeho, co má obrazovku, ale sám uživatel se rozhoduje, jaký obsah a kdy bude sledovat,“ uvedla ředitelka pro spolupráci s agenturami v Google ČR Vanda Wolfová.
Od spuštění české verze v roce 2008 se stal YouTube pro mnohé české inzerenty významnou reklamní platformou, která je z pohledu objemu inzertní kapacity dvakrát větší než ostatní české video portály dohromady. Proti loňskému roku vzrostl počet zhlédnutí YouTube videí o pětinu na 700 milionů měsíčně. Počet zhlédnutí přes mobilní zařízení se zvýšil o 65 procent a celkově tvoří více než desetinu všech videí prohlédnutých českými uživateli.
Čtěte také: Ostuda Applu: iPhone 6 se ohýbá při nošení v kapse