NOVÉ

15 tisíc nových robotů v Amazonu ubírá práci lidem

,

Dárky rozesílají roboti

Už jste slyšeli o Kivovi? Jestli ne, tak se seznamte, možná právě on expeduje balíčky pod váš vánoční stromeček. Internetový gigant Amazon představil v pondělí svého nového pomocníka – robota, který v distribučních skladech společnosti zastává nejtěžší práci.

Období mezi Dnem díkůvzdání a Vánoci znamená pro většinu obchodníků žně, ale také násobné pracovní nasazení. Například zaměstnanci Amazonu nachodili denně až 24 kilometrů, když v distribučních skladech dohledávali a expedovali objednané zboží, píše americký Huffington Post. 

Nyní mají pro tuto práci nového pomocníka, robota Kivu, který dokáže žádané zboží sám nalézt a dovézt až k zaměstnancům. Ti pak produkty připraví k další expedici.

Společnost uvedla robota ve známost na takzvané kyberpondělí, první pondělí následující po oslavách čtvrtečního Dne díkůvzdání. Právě tento den je kvůli zvýšenému online prodeji považován za jeden z nejvýznamnějších nákupních dní v roce.

Amazon-robots brengen kasten naar pakhuismedewerkers http://t.co/juvabbIt2o pic.twitter.com/8tBLHsegNP

Do nového systému investoval Amazon na 775 milionů dolarů a disponuje nyní 15 000 stroji v celkem deseti skladech na území Severní Ameriky. Centrální systém zajišťuje, že roboti, kteří se pohybují rychlostí až 8 kilometrů za hodinu, do sebe navzájem nikdy nenarazí.

Stroje, které Amazon využívá od letošního července, se již staly terčem kritiky za to, že údajně berou práci normálním zaměstnancům. Společnost se však brání tím, že v porovnání s předchozími lety nabírá naopak ještě více lidí a že roboti slouží pouze k ulehčení jejich práce, přičemž výrazně zvyšují její efektivitu.

Amazon již dříve čelil kritice kvůli ne vždy vyhovujícím pracovním podmínkám. Například v létě 2011 proběhla kauza, kdy zaměstnanci společnosti museli pracovat až ve 40 stupňových teplotách. Poté, co někteří z nich zkolabovali horkem, firma zavedla na všech svých pracovištích klimatizaci.

Přejít na diskusi