Krnáčová: Tunel Blanka chci otevřít v březnu. Prosinec se nestíhá

A JE TO TADY

Krnáčová: Tunel Blanka chci otevřít v březnu. Prosinec se nestíháNOVÉ 1
Domov
Echo24
Sdílet:

Budoucí pražská primátorka za hnutí ANO Adriana Krnáčová se ještě neujala funkce a už přichází se zásadním oznámením, které se dotkne statisíců lidí a nejen obyvatel Prahy. Tunel Blanka se podle ní nestihne otevřít 2. prosince, jak se plánovalo. Namísto toho nabízí nový termín: březen 2015. Krnáčová to uvedla v rozhovoru pro Rádio Impuls.

Původní termín se prý nestihne kvůli bezpečnostním prověrkám. A ohlášené prosincové datum prý bylo podle Krnáčové marketingovým tahem. „Jedná se o určitou kabeláž, která je momentálně ve vodě, a to je třeba odstranit. To může zkratovat a je to nebezpečné pustit kohokoliv do toho tunelu. Pakliže toto nebylo odstraněno a možná ještě další nějaké technické nedostatky, tak tam opravdu nikdo nebude vpuštěn z bezpečnostních důvodů,“ uvedla Krnáčová pro Rádio Impuls. Problémy jsou podle ní ještě následkem zvednuté spodní vody po povodních.

Vedení hlavního města tento týden oznámilo, že chce po firmě ČKD Praha DIZ, aby zrychlila kontrolu technologií v Blance. Podle města postupuje pomalu. Firma, která buduje v tunelu technologické vybavení, ale tvrdí, že je nutné dodržet pořadí zkoušek. Na práce nasadila desítky lidí. Poslední kontrolní den se uskutečnil ve středu.

„Já neslibuju nic. Určitě si nechám předložit technickou zprávu a pak se rozhodne rada kdy," dodala Krnáčová. Březnový termín vidí jako reálný.

Firma ČKD Praha DIZ již dříve pouze uvedla, že 7. listopadu dostala pokyn k zahájení komplexních zkoušek. Stavební část tunelu byla dokončena již na konci září, stavební firmě Metrostav to nařídil rozhodčí soud, na který se firma společně s městem v minulosti obrátily.

Čtěte také: V zavřené Blance se tajně jezdí na prknech

Tunel Blanka, jehož výstavbu zadalo někdejší vedení města v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měl původně sloužit už v roce 2011. Na začátku letošního října se otevřel Trojský most přes Vltavu, který je součástí tunelového komplexu. Náklady na stavbu se v průběhu let zvýšily o několik miliard korun, nyní jsou vyčísleny asi na 37 miliard korun. Problematické faktury řešil arbitrážní soud.

Čtěte také: Koalice v Praze je podepsána, primátorkou bude Krnáčová

Sdílet:

Hlavní zprávy