NOVÉ

Babiš si chce vylepšit mediální obraz a zve slavné osobnosti na snídani

,

Marketing šéfa ANO na Facebooku

Témata: ,

Ministr financí Andrej Babiš si velmi dobře uvědomuje sílu sociálních sítí, které často využívá pro svou vlastní propagaci. Jeho novým trikem je pozvat oblíbené uživatele s množstvím fanoušků na snídani, kde s nimi prý hodlá diskutovat o aktuálních tématech. Taktika mu ale prozatím příliš nevychází, ranní setkání už odmítl například populární cestovatel Dan Přibáň či marketingový expert Jakub Horák.

Na Babišovy příspěvky na Facebooku, v nichž se často vypisuje z nadšení způsobeném cestami po českých krajích, už si uživatelé českého internetu zvykli. Šéf státní kasy si však po poradě se svými marketingovými poradci zřejmě uvědomil, že k vytvoření správného mediálního obrazu nestačí pouze vlastní fotografie či pečlivě sestavené propagační texty.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Pomoci by mu naopak mělo setkání s populárními uživateli sociálních sítí. Ty si zřejmě pečlivě vytipuje podle počtu fanoušků či odběratelů, jindy naopak postačí, když je osobnost známá z médií, televize či veřejného života. Pak už stačí dotyčným pouze zaslat pozvánku.

„Dobrý den pane, četl jsem Vaše příspěvky na Facebooku a rád bych Vás, spolu s dalšími, kteří se zúčastnili různých diskusí na Facebooku, pozval na malou snídani. Můžete se zeptat na cokoliv, na všechno rád odpovím. Vymysleli jsme salonek v Café Louvre, snad bude vyhovovat. Můžu poprosit, uděláte si na mě čas tento pátek 24.3. v 9.30-11.00h,“ svěřil se s obdrženým mailem například populární marketingový expert Jakub Horák.

Jak již napovídá zmínka o oněch „dalších“ v textu mailu, Horák zřejmě nebyl jediným příjemcem pozvání. Obdržel ho i publicista věnující se oblasti telekomunikací Patrik Zandl. Narozdíl od Horáka, který snídani s Babišem razantně odmítl, však Zandl připustil, že by na ni byl ochoten dorazit.

„Možná mi to nic nepřinese, možná na něco změním názor, i když pochybuju, že zrovna na snídani se mnou přinese složku o spolupráci s StB nebo o tom, že změní Česko tak, že bude „znovu velkým“. Samozřejmě, že mou trvalou výhradou je, že morální obnovu země nemůžou dělat morální relativisté či lidé bez morálky – a bez morální obnovy se Česko nikdy nestane nejenom velkým, ale ani rozvinutou zemí,“ popsal Zandl své pocity z plánované snídaně. Nakonec na ni však nedorazí, na stejnou dobu má totiž naplánovanou pracovní schůzku.

Stejně tak nepochodil Babiš u autora pořadů o cestách v trabantu kolem světa Dana Přibáně. Nabídky si prý váží, ale stejně ji musí odmítnout. „Stejně, jako jsem nechtěl pomáhat PR pana Klause jr. a vystoupit s ním na jednom podiu, nechci pomáhat ani Vám. Oceňuji však tento osobní přístup, jakým komunikujete s veřejností, PR děláte dobře, bohužel však nemohu stejně ocenit Vaše minulé a současné konání podnikatele a politika,“ napsal na svůj facebookový profil.

Babiš se sice Příbáně snažil přesvědčit i k soukromé schůzce, ani na tu však Přibáň nechtěl přistoupit. Svůj postoj by prý přehodnotil pouze za podmínky, že ministr financí přehodnotí svůj dosavadní styl politiky.

Zklamání z odmítnutých pozvání však Babiše příliš mrzet nemusí. S propagací mu totiž pomohly jiné veřejně známé osoby. Za velký úspěch může ministr považovat například vystoupení v populárním pořadu One Man Show, kde se vžil do role mluvčího moderátora Kazmy Kazmitche.

 

Další úlovek se Babišovi podařil přímo v řadách jeho největších kritiků. Michal Bláha, který stojí za projekty Hlídač smluv a Hlídač EET, bude ministrovi nově zdarma radit v oblasti soutěžení zakázek a IT. Svou činnost chce v rámci zachování objektivity detailně zveřejňovat na internetu.

K vlastní propagaci navíc Babiš často využívá fotografie s lidmi známými ze showbyznysu, s nimiž se setkává na různých banketech a večírcích. Na facebooku už se tak stihl pochlubit například snímkem s Karlem Gottem, známé jsou i jeho pózy s frontmanem kapely Kryštof Richardem Krajčem.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Přejít na diskusi