17 AUTO VÝSTAVA

Tisíce na jednom místě. Největší sraz klasických aut a youngtimerů

Klassiker Treffen Rüsselsheim

Pro jednou jsem si odpočinul od testování nových vozů a vydal se na cestu do Rüsselsheimu u Frankfurtu, kde se konal největší jednodenní sraz klasických aut a youngtimerů v Německu a možná i ve střední Evropě. Co bylo k vidění a jak to probíhalo?

Na srazy a závody starých aut jezdím už řadu a samozřejmě jsem za tu dobu navštívil i několik zahraničních. Ale na vyhlášeném Klassiker Treffen jsem byl letos poprvé. Tuto nabitou jednodenní akci pořádá radnice města Rüsselsheim ve spolupráci s automobilkou Opel v areálu Opel Villen na břehu řeky Mohuč. Ohromný park a přilehlé louky nabízejí dostatek prostoru pro všechny, kteří si chtějí užít eleganci klasických aut.

Na sraz jsme se vydali stylově – půl století starým Opelem Kadett B, který byl v Česku čerstvě zrenovován. I díky tomu, že jeho maximální rychlost se pohybuje kolem 110 km/h jsme místo obligátních dálnic zvolili pro 500 km dlouhou trasu okresní silnice, a to z jednoho prostého důvodu – chtěli jsme si prohlédnout Německá historická města, která z dálnice prostě neuvidíte, a to zejména v oblasti Franckého Švýcarska. Ze severních Čech jsme jeli přes Karlovy Vary a u Lokte se napojili na tzv. Burgenstrasse, tedy tradiční cestu po významných hradech, která vede z Prahy až do Mannheimu. Během příjemné jízdy se zastávkou v úžasném univerzitním městečku Bamberg jsme měli dost času se pokochat nejen několika hrady a zámky, ale i upravenou německou krajinou. Je fajn nemuset občas spěchat a v klidu si vychutnat cestu…

Opel, kam se podíváš

Nedělní sraz začínal brzy ráno – organizace nás upozornila, že je důležité být v areálu před 9 hodinou, abychom získali dobré místo. Přijeli jsme o půl hodiny dříve a stejně už se prostor rychle zaplňoval klasickými auty. Ale velká louka na břehu řeky byla zatím skoro prázdná…

O několik hodin později, když se nám dostalo vřelého přivítání od šéfa Opelu Karla-Thomase Neumanna a vysloužili jsme si potlesk za to, že jsme na sraz dorazili z největší dálky, už byl areál zcela zaplněný. Jelikož většina aut byla z okolí (řekněme do 100 km), zjistili jsme, čím jezdí nadšenci v západním Německu.

Dalo se očekávat, že na srazu bude mnoho různých Opelů – ačkoliv se nejedná o značkový sraz, automobilka má v Rüsselsheimu továrnu a vyrábí zde tradičně již od roku 1862 (tehdy to samozřejmě nebyla auta, ale šicí stroje). K vidění byly nejrůznější poválečné modely – Kadetty, Manty, Ascony, Commodory, Admiraly nebo Diplomaty, ale nechybělo ani několik krásných předválečných modelů. Jelikož sraz se koná v Německu, automobily domácí výroby převažovaly. Přijely celé skupiny různých poválečných mercedesů či BMW, nechyběly ani vzácné modely Alpina. Velmi živoucí byla také scéna amerických automobilů, k vidění bylo všechno možné od prvního Fordu T přes majestátní Cadillacy z 50. let až po stylové pick-upy ze 70. let. Britská, italská a francouzká auta byla zastoupena spíše minoritně, ale i tak jsme se mohli pokochat několika Ferrari, Alfami Romeo či Citroëny – například legendárními typy DS.

V Německu vše funguje

Jelikož mám tu možnost, nevynechám jisté porovnání s domácími srazy. V Německu vše funguje, to je obecně známý fakt. Organizace srazu byla velmi elegantně vyřešena – oldtimery byly navedeny městem ke vstupní bráně, kterou projeli. Následně přijížděli do areálu, každý dostal karton pod motor (který bránil případnému úniku provozních kapalin) a jel si hledat své místo k zaparkování. Při odjezdu se projíždělo přímo kolem Opel Villen, přičemž každá posádka byla představena publiku. Poté už vyjížděla z areálu. Jednoduché, efektní, nekomplikované. Nikde se nemuselo nic platit, nebyly zde „vip“ zóny či nějaká omezení. Velmi přitažlivý způsob, jak udělat velký sraz. Jediné, za co se platilo, bylo logicky jídlo a pití, veškerý programy (například různá hudební vystoupení) byly zdarma.

Kolik se na 16. Klassiker Treffen nakonec sešlo aut? Možná tomu nebudete věřit, ale přijelo přes 3000 oldtimerů a youngtimerů! Katrin Obry z pořadatelského týmu mě ubezpečila, že pokud sraz i nadále poroste, je k dispozici další velká louka. Jsem moc rád, že jsem se na tak masivní akci mohl podívat, bylo zajímavé sledovat, jakými auty se v západním Německu jezdí. A nakonec, i cesta domu byla velmi pohodlná – tentokrát jsem zvolil dálnici a za šest hodin byl zpátky na severu Čech.

Verdikt:

Přátelská, pohodová atmosféra – to jsou slova, která vystihují největší sraz oldtimerů a youngtimerů v Německu. Z mohutné akce byla cítit radost, nikoliv touha po zisku, jak tomu občas bývá na velkých českých setkáních. A to je velmi příjemné. Jeden den sotva stačil k tomu, aby si člověk prohlédl všechno, co se na rozlehlých plochách objevilo.

Hesla: ,

Vážení diskutující, před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní či takové, které odporují obecné lidské slušnosti.