Další superkampaň. To českým potravinám nepomůže

Další superkampaň. To českým potravinám nepomůže 1
Politická aréna
  • Herbert Pavera
' alt="Herbert Pavera" />
Sdílet:

Z minulých let si jistě vzpomeneme na diskutabilní propagační akce v oblasti zemědělství, na které se vynaložily stovky milionů korun z veřejných peněz. A přínosy byly jen těžce postřehnutelné. Nyní se chystá nová kampaň na nové označení – „Česká potravina“. Na výrobcích se tak objeví další nové logo, které vše znepřehlední.

Kampaní a log na podporu českých potravin už je příliš. Nepřekvapilo by mě, kdyby chtělo Ministerstvo zemědělství udělat „superkampaň“ na to, jak se má spotřebitel vyznat v houštině log a všech kampaní. Mělo by si uvědomit, že jeho dosavadní snažení vede k opačnému výsledku – spotřebitelé se v kvantech informací ztrácejí, místo, aby jim pomáhaly při rozhodování o nákupu.

Jistě, spotřebitelé mají právo znát původ potravin a podporu českých výrobků vítám. Nicméně je potřeba si uvědomit, že již existuje celá řad log na podporu domácích, regionálních, ekologických a dalších potravin a kolem nich nepřeberné množství propagačních aktivit. Běžný pracující občan, který nemá čas vyhledávat podrobné informace a detailní rozdíly, musí bezradně tápat v houštině různých označení.

Podle mého názoru bude další logo spotřebitele mást ještě více, než je tomu doposud. Souhlasím s názorem Potravinářské komory, že by stačilo slovní označení spolu s českou vlajkou. Myslím si, že tento symbol by byl pro spotřebitele dostatečnou informací o tom, odkud potravina skutečně pochází. Nemusíme k tomu dělat další a další výběrová řízení a utrácet další peníze daňových poplatníků, které by více pomohly jinde.

Sdílet:

Hlavní zprávy