AKTUALIZOVÁNO

Babišův Agrofert si stěžuje na Reportéry ČT, žádá jejich potrestání

Agrofertu se nelíbí reportáže

Pořad veřejnoprávní České televize Reportéři ČT kvůli svým kritickým reportážím už delší dobu vadí ministru financí a majiteli Agrofertu Andreji Babišovi. A to tak, že jeho společnost Agrofert podala Radě České televize oficiální stížnost, ve které dokonce žádá „vyvození patřičných důsledků“ vůči těm, kdo reportáže o Agrofertu připravovali.

Informaci o stížnosti Agrofertu přinesl portál Svobodné fórum, který zveřejnil kopii stížnosti společnosti Agrofert na pořad Reportéři ČT. Stížnost si můžete přečíst ZDE.

Firma Andreje Babiše si stěžuje na konkrétní čtyři reportáže, ve kterých byly rozkrývány praktiky koncernu ministra financí a zejména problém jeho střetu zájmů. Agrofert se také vymezuje proti tomu, že by jejich majitel jakkoliv zneužíval svého postavení ve vládě. Odmítá, že by se Andrej Babiš jakkoli dostával do střetu zájmů, ze kterého by jeho firma profitovala.

Na co si stěžuje Agrofert
Agrofertu jsou trnem v oku celkem čtyři reportáže odvysílané Českou televizí během července 2014 až února 2015.
,,Střet zájmů v číslech“ redaktora Michaela Fialy
,,Jez? Ano“ a ,,Dřevo pro Babiše“ od redaktora Jana Moláčka
,,Z eráru krev neteče“ od Evy Mikulecké

Podle Agrofertu reportáže České televize opakovaně zveřejnily „řadu neověřených údajů, manipulovaly se skutečnostmi a ve svých spekulacích se pohybovaly výrazně za hranou tolerance nadsázky“. 

Žádáme potrestání viníků

„Jsme jednoznačně přesvědčeni, že pokud se ve shora uvedených reportážích neustále opakují nepravdivá tvrzení o střetu zájmů ing. Andreje Babiše a získání neoprávněných příležitostí pro společnosti z koncernu Agrofert, což rozhodně odmítáme, tak hlavním a jediným smyslem a cílem těchto reportáží je koncern Agrofert poškodit a současně vzbudit v divácích negativní emoce vedoucí k ovlivnění jejich názoru na konkrétní osoby, to je ing. Andreje Babiše a společnosti koncernu Agrofert,“ uvádí stížnost podepsaná Josefem Mrázem a Petrou Procházkovou z představenstva Agrofertu. 

„Žádáme vás proto o zjednání nápravy, to je aby bylo od těchto účelově zaměřených pořadů, kde informace jsou podávány tak, že hraničí s pomluvou, upuštěno a příslušní redaktoři a další osoby odpovědné za realizaci shora uvedených reportáží, aby převzali za takové jednání odpovědnost a aby byly vůči nim vyvozeny patřičné důsledky,“ stojí ve zprávě.

Je to obyčejné vyhrožování, soudí reportér 

Jeden z napadených redaktorů – Jan Moláček – označil stížnost na Facebooku za frontální útok na svou práci a obyčejné vyhrožování ze strany nejmocnějšího českého politika. „Jako autor dvou ze čtyř napadených reportáží si rád kdykoliv obhájím pravdivost veškerých informací, které jsem v nich prezentoval. Jistě – každý, včetně Agrofertu, má právo na to, aby se mu nelíbila reportáž, a každý si na ni může i stěžovat, i když svou stížnost není schopen podložit věcnými a konkrétními argumenty. Ale pokud Agrofert oficiálně od Rady ČT požaduje, aby se o aktivitách Andreje Babiše v budoucnu točily pouze reportáže, které se jeho vedení budou líbit, pak je třeba říct, že je to nepřijatelný krok přes čáru,“ napsal Moláček.

Čtěte také: Babiš, střet zájmů a požehnání od Sobotky

Přejít na diskusi