dTest připravuje žalobu na O2. Klame zákazníky, tvrdí organizace

Spor o vypnutí internetu

dTest připravuje žalobu na O2. Klame zákazníky, tvrdí organizaceNOVÉ 1
Domov
Echo24
Sdílet:

Firma O2 Czech Republic klame svým chováním zákazníky. Alespoň to tvrdí organizace pro ochranu spotřebitelů dTest, která hodlá za nesprávně fungující operátorovy podmínky O2 zažalovat. Podle dTestu mají mít lidé možnost při změně služeb, jako je např. vypnutí internetu po vyčerpání limitu, odstoupit od smlouvy, což O2 neumožňuje. Operátor se ale brání zákonem o elektronických komunikacích, podle kterého prý O2 nemusí zákazníky o změnách plně informovat.

O2 se hájí tím, že vypnutí mobilního internetu po vyčerpání zákazníkem zvoleného limitu, není změna podmínek služby, nýbrž „změna faktického nastavení služeb“. V tomto případě O2 svým zákazníkům neumožňuje odstoupit ze smlouvy, čímž podle dTestu klame spotřebitele.

Organizace již O2 Czech Republic vyzývala, aby toto protiprávní jednání v rámci nesprávného informování o změnách smluv ukončila. Jelikož se ale O2 dle dTestu nepochopitelně brání různými důvody k jejich chování, jako například údajná povinnost internet vypínat uvalená Českým telekomunikačním úřadem, rozhodla se organizace pro podání žaloby.

„To je zcela nepochopitelný přístup k zákazníkům i právu jako takovému. Divíme se, ale i nás operátoři umějí svým postojem překvapit,“ uvedl právní poradce dTestu Miloš Borovička. „Podle nás tím klame zákazníky. Především jsme však přesvědčeni, že pokud nedodržuje zákonný postup, nemůže docílit účinnosti změn. Společnost O2 jsme dnes vyzvali ke zdržení se protiprávní činnosti, což je první krok k tomu, abychom mohli podat žalobu, která by operátorovi takovou činnost soudně zakázala.“

Společnost O2 s obviněním zásadně nesouhlasí. „dTest situaci posuzuje bez hlubší znalosti celé problematiky a bez porozumění kontextu. Zákon o elektronických komunikacích totiž dává právo zákazníkovi ukončit smlouvu bez sankce při splnění několika podmínek, mimo jiné pouze za podmínky, že úprava nastavení představuje změnu smlouvy nebo že tato změna nebyla nařízena rozhodnutím příslušného úřadu. V tomto konkrétním případě není splněna ani jedna z těchto podmínek, protože se jedná pouze o změnu faktického nastavení služby, k jehož udržování se O2 smlouvami nezavázala. Navíc tato změna přímo vychází z povinnosti uložené Českým telekomunikačním úřadem. Zákazníkům tedy v tomto případě právo ukončit smlouvy na dobu neurčitou bez smluvní pokuty nepřísluší,“ reagovala pro ECHO24.cz tisková mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

Podle dTestu je ale nepřípustné, jakým způsobem O2 spotřebitele uvědomuje o změnách v podmínkách a zejména, když se jedná o změnu k horšímu, jako je právě vypnutí internetu. V tomto případě by stačilo zákazníkovi nejpozději 30 dní před účinností změnu oznámit a umožnit odstoupení od smlouvy, což prý O2 neumožňuje a podle dTestu má i pocit, že to umožňovat nemusí.

„Než změna vstoupí v účinnost, nabízí se podnět proti klamavým obchodním praktikám. Jsou to především zákazníci, kteří se musí ozvat, že se jim takový postup nelíbí,“ dodává Borovička.

Čtěte také: O2 zvažuje blokovat online reklamu. Média hrozí odvetou

O2 čelila hackerům. Tři hodiny nešel internet

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články