Nový švédský král

Nový švédský král 9
INZERCE
  • Inzerce
Sdílet:

„Fantasticky vypadající auto… vše, co si jen zájemce o luxusní SUV může přát… styl, luxus, efektivita a neskutečně vysoká úroveň bezpečnosti…“ To jsou jen střípky z názorů světových odborných medií na zbrusu nové Volvo XC90, které bylo světu představeno s počátkem letošního podzimu. Spolu s jeho uvedením otevírá značka Volvo zcela novou kapitolu vlastní historie.

A to nejen v oblasti technologie a bezpečnosti, ale i v designovém směřování. Volvo XC90 je prvním sériovým modelem, který vyšel z pera viceprezidenta pro design značky Volvo Thomase Ingenlatha. Model přímo navazuje na předchozí veleúspěšné koncepty a jako první ukazuje novou tvář švédské značky, pro niž jsou vepředu typické diody uspořádané do tvaru písmene T jako symbol Thorova kladiva.

V interiéru okamžitě poznáte, že nová XC90 je nejluxusnějším vozem, jaký dosud Volvo vyrobilo. Prvotřídní materiály, detailní zpracování a atraktivní prvky typu skleněného krystalu zasazeného do voliče automatické převodovky překoná snad jen zcela nový multimediální dotykový displej podobný tabletu, který tvoří srdce zbrusu nového palubního ovládacího systému. Je umístěn ve středové konzole a nejdůležitější informace promítá prostřednictvím head-up displeje na spodní část čelního skla. Displej představuje inovativní způsob ovládání vozu a současně přístup k celé řadě produktů a služeb fungujících na základě cloudu a internetového připojení.

Mezi ně patří Sensus Connect, který vám usnadní přístup například k internetovým rádiím (přes aplikaci Tuneln), informacím z Wikipedie či vylepšené online navigaci s 3D grafikou HER. Můžete streamovat oblíbenou hudbu (funkce Spotify) či díky vestavěnému 3G modemu vytvořit ze svého auta pojízdný wi-fi hotspot. Volvo také jako první na světě integrovalo do systému ve voze funkci Park&Pay, která vám pomůže vyhledat nejbližší parkoviště, navede vás na vhodné volné místo a umožní přímo z vozu online zaplati parkovné.

Na své si v nové XC90 přijdou i milovníci hudby: audiosystém Bowers & Wilkins s devatenácti reproduktory a dvanáctikanálovým zesilovačem HARMAN o výkonu 1 400 W je jedním z nejdokonalejších v celém automobilovém světě. Zvuk, jenž se neodráží od čelního skla, ale k uším posluchače putuje díky unikátní technologii přímou cestou, je stejně reálný a živý, jako byste seděli v koncertním sále či stáli na podiu se svojí oblíbenou kapelou.

Volvo také spojilo své síly s počítačovým gigantem Apple a do interiéru XC90 začlenilo novou aplikaci Apple CarPlay. Ta přináší vybrané funkce a služby známé uživatelům iPadů, iPhonů a iPodů přímo do vozu a umožňuje jejich ovládání prostřednictvím dotykového displeje středové konzoly bez nutnosti přepínat mezi obrazovkami vozu a telefonu.

Volvo XC90 je prvním modelem značky postaveným na nové platformě SPA. Jde o modulární základ, který umožňuje měnit doslova úplně všechno: od rozvoru náprav, přes přední i zadní převis karoserie až po výšku podvozku nebo dokonce celého vozu. Novým základním kamenem je také ultrapevná bezpečnostní klec z oceli legované borem.

Volvo XC90 obsahuje celou řadu známých i nových asistenčních systémů, sdružených pod názvem IntelliSafe, které zásadně pomáhají předcházet nehodám. Kromě oblíbených asistentů typu hlídání mrtvého úhlu (BLIS), prediktivního systému či detekce chodců i cyklistů je Volvo XC90 prvním automobilem používajícím systém automatického brzdění v křižovatkách a technologii pro ochranu pasažérů při náhlém opuštění silnice.

Všechny tyto kvality nového Volva XC90 přispěly k tomu, že již jeho prvních 1927 kusů (v tomto roce byla založena automobilka Volvo) uvolněných do on-line prodeje ve speciální sérii First Edition, bylo beznadějně vyprodáno během pouhých 47 hodin.

Podrobné informace o novém Volvu XC90, které bude k objednání od 1. listopadu, získáte u dealerů značky Volvo nebo na webových stránkách www.volvocars.cz.

Sdílet:

Hlavní zprávy