3 Záhadný server aeronet.cz

'Akce proti Zemanovi řídily USA.' Ruská propaganda jede, uvěřil i Huml

, AKTUALIZOVÁNO,

Rozdávání červených karet i organizování demonstrace proti prezidentovi Miloši Zemanovi 17. listopadu zinscenovaly stejně jako revoluci na Ukrajině Spojené státy. S odvážným tvrzením opírající se o „tip čtenáře“ přišel server aeronet.cz, který v minulosti ve svých článcích šířil nepravdivé informace a ruskou propagandu.

„Víme, kdo organizoval rozdávání červených karet proti Zemanovi! Důkaz o bezprecedentním vměšování se amerického velvyslanectví do vnitřních záležitostí republiky. Američané organizují demonstrace skrze své bývalé vyškolené zaměstnance!“ Tak zní titulek článku, který Aeronet vydal 18. listopadu. Předkládá i sérii údajných důkazů, které mají Spojené státy usvědčit z přípravy revoluce.

Server uvádí, že Spojené státy se stejnými postupy jako během Euromajdanu na Ukrajině pokoušejí o revoluci v České republice. Stránka dále sděluje, že informaci, kterou měla už před 17. listopadem ze zdroje blízkému americkému velvyslanectví, potvrdil „nejmenovaný čtenář“.

Mezi ty, kdo textu uvěřili a dál ho šíří, patří mimo jiné poslanec Stanislav Huml (ČSSD). „Hned jsem klidnější, když vím, že demonstraci organizovali a zafinancovali naši američtí přátelé,“ napsal na svém Facebooku společně s odkazem na článek. V Praze začíná, tentokrát červená, revoluce. Prosta myšlenek, prosta ideálů (změna kapitalistického systému nehrozí), prosta racionálního jádra,“ dodal.

 

Laboratorně analyzovaná fotografie

Aeronet se opírá o sérii diskutabilních „důkazů“. Jeden z nich je i údajná fotografie, na které jeden z organizátorů akce rozdává červené karty z krabice České pošty. „I když fotografie dostupná na webu není kvalitní, nám se podařilo získat laboratorně analyzovanou verzi fotografie od anonymního čtenáře, kde je patrné a čitelné, komu byla zásilka vytisknutých červených pamfletů adresována. Je to Šárka Kadlecová, aktivistka a bývalá zaměstnankyně Amerického velvyslanectví.“

Kromě „zjevného napojení“ na americkou ambasádu přichází server ještě s další sérií vysvětlení. Podle něj se na demonstraci objevily transparenty a cedule, které byly záměrně dvojjazyčné, někdy pouze anglicky. Na transparentech s Václavem Havlem a Ronaldem Reaganem se objevily prý proto, aby zahraničním médiím usnadnily překlad ve zpravodajství o „vznikající revoluci“.

„Je to další důkaz toho, že naše země a náš národ je vystaven útoku cizích zpravodajských služeb, které používají stejné taktiky, jaké používaly na Majdanu, během Arabského jara nebo v Sýrii. Modus Operandi tomu jednoznačně odpovídá,“ shrnuje výstižně myšlenku textu Aeronet.

Akce proti Zemanovi
Demonstraci na Národní třídě s názvem „Chci si s vámi promluvit, pane prezidente.“ svolal na Facebooku produkční Martin Přikryl. Lidé zde formou červené karty vyjádřili protest proti hlavě státu. Demonstranti se pak přesunuli na Albertov, kde se na veřejnosti v doprovodu dalších čtyř prezidentů objevil Miloš Zeman. Skandovali zde hesla proti Zemanovi a poté na něj házeli vajíčka a jiné předměty. Kromě toho byl svolán i průvod Zemanových odpůrců na Hrad, který startoval z Betlémského náměstí. 

Prorusky z USA, Holandska a Slovenska

Na aeronet.cz upozornil server ECHO24.cz už v srpnu, kdy se jeho obskurní články začaly šířit. Ruská propaganda je v něm patrná ve zprávách z politiky a ekonomiky („Obama ve škodovce jezdit nebude, Rusové ano!“) i v běžných článcích o Spojených státech („Policisté v New Yorku uškrtili za bílého dne speciálním chvatem otce 6 dětí“).

Na stránku mají přispívat „čeští a slovenští krajané žijící v Holandsku, Rusku a v USA“. Portál si prý zaregistroval Američan Lukas Brian Ross, IP adresa serveru je registrována v Bratislavě a sídlo společnosti uvádí Aeronet pro změnu v Holandsku. Když si zadáte jméno zmíněného L. B. Rosse do vyhledávačů, nenaleznete žádnou jinou informaci než tu o registraci této domény.

Na oficiální dotaz médií má prý čtenářská podpora „zakázáno odpovídat“. Když se poté tentokrát pod falešným jménem ozval reportér ECHO24.cz s dotazem, jestli může pro Aeronet přispívat, odpověď byla už jiná. Muž, který se představil jako Martin Chotek, „styčný důstojník pro kontakt s veřejností z ČR a SK na pozici PR managera a šéfa marketingu pro Československo“, popsal detailně práci tamního redaktora. Zákaz přejímat „mainstreamové agentury jako AP, AFP nebo ČTK“ a preferovat ty „ruské nezaujaté“ mluví sám za sebe.

Čtěte také: Dokonale utajený server. Kdo vydává proruské zprávy v češtině

Kelin: Rusové v Česku rozjeli rafinovanou propagandu

,

Vážení diskutující, před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní či takové, které odporují obecné lidské slušnosti.