AKTUALIZOVÁNO

Babišova MAFRA podává stížnost na Českou televizi

,

ZÁJMY AGROFERTU

Témata: , , ,

Vydavatelská společnost MAFRA si stěžuje Radě pro rozhlasové a televizní vysílání na Českou televizi. Vadí jí, že v pořadu Otázky Václava Moravce moderátor uvedl, že tato firma získala bez výběrového řízení od státního podniku Lesy České republiky zakázku na tisk a distribuci novin Lesů ČR. MAFRA je součástí Agrofertu Andreje Babiše.

Mediální společnost MAFRA si stěžuje u Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, protože dle jejího názoru ČT porušila elementární pravidla novinářské práce a zcela vybočila ze zásad objektivity, když před odvysíláním pořadu nekontaktovala nikoho z MAFRy s žádostí o vyjádření.

Celá kauza se týká „nepravdivého výroku, který ČT odvysílala dne 13. 12. 2015 v pořadu Otázky Václava Moravce,“ jak o něm píše jeden ze zpravodajských serverů MAFRy iDnes.cz. Moravec přinesl informaci o chybějícím výběrovém řízení na zakázku Lesů ČR ve svém pořadu Otázky Václava Moravce v neděli 13. prosince.

„Přestože už dne 14. 12. 2015 požádala MAFRA Českou televizi o nápravu a adresovala generálnímu řediteli České televize Petru Dvořákovi dopis se žádostí o omluvu, zůstala tato výzva do dnešního dne bez odezvy. Proto MAFRA činí tento krok a podává stížnost k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání,“ píše iDnes.cz.

Česká televize jakékoli pochybení odmítá a neplánuje ani jakoukoli omluvu společnosti MAFRA. ČT uvádí, že pro přípravu pořadu údaje čerpala přímo z webu Lesů ČR a informaci si později ověřila u jiných zdrojů.

„Česká televize se podnětu společnosti MAFRA, a. s., důkladně věnovala a byla připravena zaslat jí v nejbližších dnech své stanovisko. To nyní předloží Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, bude-li k tomu vyzvána. Česká televize neshledala důvod k tomu, aby se společnosti MAFRA, a. s., omluvila. Redakce Otázek Václava Moravce ze dne 13. 12. 2015 vycházela při přípravě pořadu z dokumentů uveřejněných na portálu Lesy České republiky, s. p., a informace rovněž ověřovala u dalších zdrojů. Na listině k veřejné zakázce „Zpracování, výroba a distribuce novinové přílohy“ byl uveden termín, od kterého je možné podávat nabídky, 6. 11. 2015. Objednávka Lesů České republiky, s. p., adresovaná dodavateli MAFRA, a. s., však byla datována již dnem 5. 11. 2015. Z těchto veřejně dostupných informací bylo tedy možné jednoduchou logikou dovodit, že otevřené řízení před podpisem objednávky 5. listopadu 2015 neproběhlo,“ uvedla serveru ECHO24.cz tisková mluvčí ČT Alžběta Plívová.

Sám moderátor Moravec argumentuje tím, že objednávka Lesů ČR u MAFRy byla podepsána už 5. listopadu, kdežto do výběrového řízení se podle informací zveřejněných Lesy ČR bylo možné přihlásit až 6. 11. a otevírání obálek s nabídkami mělo proběhnout až o čtyři dny později. Svou výtku uveřejnil na twitterovém účtu.

Zakázka na tisk a distribuci 820 500 kusů novin byla vyčíslena na celkovou částku 587 667 korun.

Čtěte také: Babišova MAFRA získala od Lesů ČR zakázku bez výběrového řízení

Čtěte také: Ortel v přímém přenosu nevadí, rozhodla televizní rada

Přejít na diskusi