Havlíček propagoval pivo „Fialová drahota“. Jsme hlupáci, distancuje se pivovar

PIVO V KAMPANI

Havlíček propagoval pivo „Fialová drahota“. Jsme hlupáci, distancuje se pivovar
Karel Havlíček (ANO). Foto: Michal Čížek
1
Domov
Sdílet:

Pražský Andělský pivovar připravil švestkový pivní speciál, který údajně kvůli drahým surovinám pojmenoval „Fialová drahota“ v narážce na politické heslo opozice užívané proti vládě Petra Fialy (ODS). Pivní speciál k propagaci využil i stínový premiér a poslanec Karel Havlíček (ANO), který video, kde pivo pije, sdílel na svých sociálních sítích. Pivovar se od Havlíčka distancoval a za název speciálu se omluvil.

Andělský pivovar uvedl, že narazil nový švestkový speciál. „Pivo vyrobené z drahých špičkových surovin. Smáli jsme se, že je to taková fialová drahota, přišlo nám vtipné to tak pojmenovat,“ uvedli provozovatelé pivovaru na sociální síti X. Název speciálu zaznamenal i opoziční poslanec Havlíček, který do pivovaru vyrazil a s pivem si natočil propagační video. „No, je to takový, hořko-kyselý. Není to špatný, na to, že je to Fialová drahota,“ říká Havlíček na videu na sociálních sítích.

Pivovar, který provozuje i restauraci v centru Prahy, se ale od Havlíčkova „self promo“ videa razantně distancoval. „Večer se v plné restauraci objevil poslanec ANO Havlíček. To bylo vše, co jsme v zápalu večerního shonu v restauraci zaregistrovali. Nezeptal se nás, jestli si může u nás natáčet videa, a s žádným takovým natáčením bychom ani nesouhlasili. Popisky všech našich piv rotují na našich TV zcela automaticky,“ uvádí provozovatelé na X s tím, že sdílené video na sociálních sítích je šokovalo.

„Jsme hlupáci – protože jsme upřímní, bereme odpovědnost na sebe. Byla chyba takto pivo pojmenovat a nechat zneužít k propagaci politické strany (už se jmenuje jinak). Nyní se můžeme za tuto nešťastnou situaci omluvit (omlouváme se) a poučit (tak hloupě už pivo nikdy nepojmenujeme). Nejsme dokonalí, udělali jsme hloupost a trošku naivně doufáme, že budete mít pochopení, že chybu může udělat každý,“ uvedl pivovar s tím, že se svým zákazníkům ozval i soukromě s omluvou.

Havlíček nicméně reagoval na to, že se pivovar distancoval, s tím, že využití názvu „Fialová drahota“ rozhodně nebylo náhodné a využilo opoziční politický slogan, který naznačuje, že rostoucí ceny v Česku jsou chybou Fialovy vlády. Slogan je zase odvozen z volebního hesla koalice Spolu pro volby v roce 2021, které hovořilo o „Babišově drahotě“.

„Pojmenovat v centru Prahy pivo Fialová drahota a propagovat to videem s fialovým Mimoněm je celkem odvážný (a vtipný) počin. Provozovatelům přeju, ať se jim daří, ať mají stále nadhled a hlavně, ať se nenechají nikým vycukat. Tím spíše, když mají pravdu…“ uvedl Havlíček na sociální síti X v reakci na slova provozovatelů Andělského pivovaru.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články