Rádce pro digitalizaci firmy: Jak vybrat správného dodavatele?

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Rádce pro digitalizaci firmy: Jak vybrat správného dodavatele?
Zaměstnanci často digitální procesy a priori odmítají. Foto: Konica Minolta
2
INZERCE
  • KM
Sdílet:

Digitalizace už v současnosti není pro firmy pouze o získání konkurenční výhody, ale ukazuje se jako nutnost. Pokud jste se i vy rozhodli posunout z doby papírové do té digitální, pak by dalším krokem měl být výběr dodavatele. „Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci,“ říká jedno známé rčení. Nevybírat pouze podle ceny platí bezezbytku i v tomto případě. Jestli je dodavatel kvalitní, vám napoví několik indicií.

Správný dodavatel by měl být partnerem, poradcem a odborníkem v dané oblasti. Důležité je, aby byl schopen navnímat směřování a strategii klienta včetně strategických cílů, aby pochopil, čeho chce digitalizací dosáhnout. Dodavatel, se kterým se chystám digitalizovat, by měl být současně kompetentní a měl by to být schopen doložit například certifikáty nebo referencemi od jiných klientů. Také by měl poskytovat komplexní podporu, tedy od analýzy procesů přes návrh řešení až po jeho implementaci, ale také následnou podporu a takzvanou adopci systémů,“ Pavol Katrenčík, ITS Portfolio Manager ve společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech.

Alfa a omega je přesvědčit zaměstnance

Právě adopční služby jsou v současné době velice důležité a Konica Minolta na ně ve svých realizacích digitalizací klade velký důraz. Pokud má klient software a licence za tisíce eur, ale uživatelé neumí plně využít jeho potenciál, je to problém. S tím souvisí i přehlížení nechuti zaměstnanců z digitalizace jako takové a nejasná komunikace změn, což je jedna z hlavních chyb, které se firmy při digitalizaci nejčastěji dopouštějí. Zaměstnanci často digitální procesy a priori odmítají. Pokud je nezískáte na svou stranu a dostatečně je nezaškolíte, tak hrozí, že budou proces digitalizaci bojkotovat a celá investice přijde vniveč.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články