Němci se zlobí na řidiče kamionů z Východu. Objevili způsob, jak se vyhnout placení mýta

OBELSTĚNÍ NĚMECKÉHO MÝTA

Němci se zlobí na řidiče kamionů z Východu. Objevili způsob, jak se vyhnout placení mýta
Východoevropští řidiči totiž používají zařízení, díky kterému platbu mýta obchází a mohou tak poskytovat levnější služby. Foto: Shutterstock
1
Panorama
Sdílet:

Němečtí provozovatelé kamionové dopravy i samotní řidiči jsou naštvaní na své kolegy používající nekalé praktiky. Vyhýbají se totiž úspěšně placení mýta. Na rozdíl od Němců, kteří mýta platí a budou muset od příštího roku snášet i jeho zvýšení, totiž používají zařízení, díky kterému platbu mýta obchází a mohou tak poskytovat levnější služby. Informoval o tom server Focus.

Od příštího roku se zvýší mýtné pro nákladní vozidla. Tím se zvýší i tlak na řidiče kamionů, kteří denně jezdí po německých dálnicích. Ti se však potýkají nejen se zvýšením mýtného, ale také s kamionovou mafií z východní Evropy, která s mýtným podvádí a má tak obrovskou konkurenční výhodu.

„Vše začíná tím, že mnoho řidičů z Polska nebo Litvy dnes používá nelegální zařízení, která při průjezdu mýtnou stanicí pomocí technického signálu předstírají, že už mýtné zaplatili,“ řekl deníku „Bild“ řidič kamionu Bernd Hölscher. Díky tomu, že podvádějí při placení mýtného, mohou východoevropské společnosti nabízet jízdy za nízké ceny. „Jednu mi nabídl i Polák za 85 eur. Odmítl jsem.“

Odpovědní úředníci ze Spolkového úřadu pro logistiku a mobilitu o těchto podvodech vědí. „Podle našich poznatků se jedná o takzvané rušičky GPS, které se zpravidla používají k rušení rozpoznávání polohy přístrojů GPS,“ uvedl mluvčí úřadu Josef Thiel.

Řidiči kamionů z východní Evropy však z tohoto podvodu těží jen zřídka, jak jasně říká jiný řidič kamionu Dirk Baumgart. „Když vidím, jak se zachází s řidiči z východní Evropy, je to opravdu nehorázné: jsou na cestách celé měsíce a jejich šéfové je jen podrazí.“ Stěžuje si také, že východoněmečtí řidiči musí jezdit za méně peněz než řidiči kamionů v západních spolkových zemích.

Kromě podvodů trápí místní řidiče také prudce rostoucí ceny pohonných hmot a od nového roku zvyšující se mýtné. „Pro mnoho samostatně výdělečně činných řidičů kamionů, ale i dopravců to bude smrt,“ říká jasně Hölscher.

Od roku 2024 se k mýtnému pro nákladní vozidla přidá poplatek za emise CO2. Ten bude činit 200 eur za tunu CO2. Má to podpořit alternativní paliva k naftě. Kromě toho budou od 1. července 2024 platit mýtné i menší dodávky s hmotností 3,5 tuny a více – současný limit je 7,5 tuny.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články