Babiš dělal u Moravce reklamu aplikaci Vodafonu

Ministr propagátor

Babiš dělal u Moravce reklamu aplikaci VodafonuNOVÉ 5
Domov
Jan Kálal
Sdílet:

Ministr financí Andrej Babiš (ANO) se operátorovi Vodafone postaral o více než tříminutovou televizní reklamu. Babiš teleshoppingový spot vložil do nedělních Otázek Václava Moravce, kde prezentoval elektronickou evidenci tržeb v praxi. V etudě s mobilem a stvrzenkou na cappuccino použil výbavu, se kterou se operátor den poté pochlubil tiskovou zprávou. „Zařízení a aplikaci, které ministr financí předvedl, byly naše,“ přiznal Vodafone pro deník ECHO24.cz.

Z bezplatné a pozitivní televizní reklamy má radost každá firma. Pokud se o propagaci jejích služeb postará ministr financí a podle průzkumů nejoblíbenější politik v zemi, může radostí přímo poskočit. Podobně jako mobilní operátor Vodafone, který svůj produkt dostal do vysílání České televize na program ČT 24, kde je reklama ze zákona zakázána.

Vodafone: „Společnost Vodafone bude mít již brzy dostupnou aplikaci a speciální zařízení Vodafone ePokladna, které umožní všem podnikatelům, tedy i drobným živnostníkům, vystavovat elektronické účtenky a odesílat online informace o tržbách na ministerstvo financí.“

„Mobil, to snad ví každej. Tady si dáte cappuccino, ano? Teďka stisknu celková částka, hotovost, jo, zaplaceno a vytisknu stvrzenku,“ demonstroval Babiš v neděli. Po chvíli ukázal i tiskárnu, ze které mu přímo ve studiu na Kavčích horách vyjela účtenka. A jako ve správném teleshoppingu, ani tady nechyběla informace o ceně. „Toto je balíček, který mobilní operátor… Celý software, aplikace, spojení s finanční správou bude stát 100 až 300 korun za měsíc,“ vyčíslil Babiš.

 

 

Vystoupení ministra financí hned v pondělí doplnila tisková zpráva Vodafonu. „Společnost Vodafone bude mít již brzy dostupnou aplikaci a speciální zařízení Vodafone ePokladna, které umožní všem podnikatelům, tedy i drobným živnostníkům, vystavovat elektronické účtenky a odesílat online informace o tržbách na ministerstvo financí,“ uvedl operátor. „Vodafone tak reaguje s předstihem na právě připravovaný zákon, podle kterého by měli mít všichni podnikatelé od 1. 1. 2016 povinnost tyto informace evidovat,“ dodal.

Čtěte také: Babiš u Moravce ztratil nervy. Rozčiloval se, mluvil slovensky

Shoda náhod? Kdepak. „Společnost Vodafone je zatím prvním poskytovatelem služeb, který je připravený podnikatelům nabídnout řešení pro jednoduchou práci s elektronickými účtenkami a online evidencí tržeb. Zařízení a aplikaci, které ministr financí předvedl v neděli v pořadu Otázky Václava Moravce, byly naše. Poskytli jsme mu je,“ uvedla na dotaz deníku ECHO24.cz Adéla Konopková z tiskového oddělení firmy.

Technologické řešení zákona, který dosud neexistuje

Minimálně na české poměry se stalo něco nevídaného. Zákon, který ještě ani neprojednala vláda, už má zajištěné technologické řešení od jedné soukromé firmy, která inzeruje doručení dat do dosud neexistujícího systému centrální evidence tržeb.

Vodafone přitom tvrdí, že žádná spolupráce mezi ním a ministerstvem financí neexistuje a že vychází pouze z jiných zahraničních zkušeností. Příkladem má být Itálie a Maďarsko, kde operátor podle svých slov obdobné řešení už nabízí. Babiš ale jde do televize vybavený nejen softwarem a technikou, ale i měsíčním ceníkem služeb.

T-Mobile: „O podobném řešení uvažujeme, ale v tuto chvíli, kdy zákon zatím není schválen a v celém projektu je tolik nejasností, tento krok považujeme za předčasný.“

Mobilní trh v Česku je přitom živé konkurenční prostředí a nabízí se otázka, jak jsou na tom dva další hráči: T-Mobile a O2. „O podobném řešení uvažujeme, ale v tuto chvíli, kdy zákon zatím není schválen a v celém projektu je tolik nejasností, tento krok považujeme za předčasný,“ zmínila se mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

U O2 je ale situace zajímavější. Operátor už od loňského září nabízí podnikatelům službu Chytrá platba, díky které mohou snadno přijímat platební karty a elektronicky evidovat tržby. „Ke zprovoznění stačí, když si podnikatelé pořídí mobilní platební terminál a nahrají si platební aplikaci do chytrého telefonu či tabletu s operačním systémem Android či iOS, který zároveň podporuje Bluetooth. Celý systém lze propojit také s funkcí Pokladna, která do cloudu ukládá informace o platbách a umožňuje třeba odeslat elektronickou účtenku zákazníkovi nebo napojit Pokladnu na firemní účetnictví,“ vysvětlil mluvčí O2 Martin Žabka.

O2: „Ministerstvo financí nikdy přesně nespecifikovalo, jak by odesílání dat on-line mělo vypadat, proto neumím odpovědět na vaši otázku.“

Přesto ani O2 neumí nyní zákazníkům slíbit, že je napojí na ministerstvo financí. „Aplikaci jsme vyvinuli nezávisle na státních úřadech a vládních návrzích. Ministerstvo financí nikdy přesně nespecifikovalo, jak by odesílání dat on-line mělo vypadat, proto neumím odpovědět na vaši otázku,“ dodal Žabka.

Ministerstvo financí: Byla to jen atraktivní ukázka

Deník ECHO24.cz odeslal dotazy týkající se elektronické evidence tržeb také resortu financí. Odpovědi přišly ve středu vpodvečer. „Ministerstvo financí nespolupracuje s žádným operátorem. Pro různé dodavatele je elektronická evidence tržeb obchodní příležitostí a postupují podle vlastní strategie. Všichni mají rovný přístup k informacím o projektu,“ uvedl Radek Ležatka.

A co zmíněná show ve studiu? „Záměrem ministerstva financí bylo vyhovět poptávce veřejnosti a divácky atraktivní formou demonstrovat typická řešení elektronické evidence tržeb, přičemž nejdůležitějším kritériem zůstává, aby při této demonstraci nedošlo k jakékoliv reklamě zapůjčitele,“ dodal mluvčí resortu.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články