Facebook sází na videa a válcuje YouTube

Novinky facebooku

Facebook sází na videa a válcuje YouTube 1
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Sociální síť Facebook klade čím dál větší důraz na videa, do budoucna plánuje zavedení videoreklamy. Podstatnou novinkou je počítadlo, které stejně jako na YouTube veřejně ukazuje, kolik má video shlédnutí. Funkce má přilákat inzerenty.

Facebook v minulých měsících změnil zeď, videa se nyní přehrávají automaticky. Není to jediná inovace naznačující, jak je videoobsah pro budoucnost Faceboku důležitá. Od minulého týdne se zavádějí další dvě funkce související s videem – jedna nabízí související videa, druhá veřejně ukazuje počet shlédnutí.

Díky oběma novinkám chce Facebook konkurovat YouTube a přimět známé osobnosti, aby vyráběly více exkluzivního obsahu pro Zuckerbergovu sociální síť, kterou měsíčně využívá asi 1,3 miliardy lidí. Dosud je ve velké míře závislá na přebírání videa z YouTube, čímž generuje shlédnutí konkurenci.

New York Times na zajímavé příkladu upozorňují na rychlost, jíž se videa na Facebooku šíří. Manažeři zpěvačky Beyoncé umístili její nové video zároveň na Facebook a YouTube. Zatímco na YouTube si ho za první čtyři hodiny pustilo jen pár tisíc lidí, na Facebooku už mělo 2,4 milionu shlédnutí.

Když bude takový údaj dostupný, Facebook podle svých plánů snáz prodá videoreklamu a přidá další zdroj příjmů. S automaticky spouštěnými reklamami se zatím čeští uživatelé nesetkávají, firma je testuje na některých trzích.

Celkově videa na Facebooku generují miliardu shlédnutí denně, 65 procent z nich si lidé pouštějí na mobilních zařízeních. Nárůstu v minulých měsících nejvíc pomohl fenomén Ice Bucket Challenge, v rámci kterého celebrity umisťovaly videa na Facebook nebo sesterský Instagram.

Čtěte také: Mazání rasistických stránek? Děláme chyby, přiznává Facebook

Sdílet:

Hlavní zprávy