Subaru Levorg: Auto, které v Evropě chybělo

SUBARU

Subaru Levorg: Auto, které v Evropě chyběloAUTO TEST 8
Auto
  • František Vahala
Sdílet:

Co je Levorg? Nové subaru, přesně zacílené na náročné zákazníky starého kontinentu. Je to kombi, má funkční pohon všech kol, maloobjemový, ale výkonný motor a konečně i designový jazyk, kterému bychom mohli rozumět.

Mnoho lidí dnes kupuje SUV, ale stále zůstává početná skupina zákazníků, jež zvýšeným „křížencům“ na chuť nepřišla. Přesně pro ně Subaru představilo nové kombi zvané Levorg, které je svou délkou 4,7 metru umístěno na pomezí nižší střední a střední třídy. Svým pojetím přímo navazuje na Legacy čtvrté generace, jež dnes platí za vyhledávanou ojetinu, která si stále drží cenu (to kulaté s bezrámovými okny dveří).

Čiší z něj geny

Už na první pohled vypadá Levorg přitažlivě a přímo z něj čiší geny, jimiž se značka proslavila a které obdivujeme – ano, mám na mysli modely WRX STI. Ostře řezaná maska chladiče, nízká silueta s vypoulenými lemy (a velkými koly) i nasávač na kapotě dávají tušit, že kromě praktičnosti se u Levorgu myslelo i na sportovní požitek z jízdy.

Usednete dovnitř, a dojem bude ještě utvrzen – tělo obejmou sportovní sedadla, která nejsou umístěna zbytečně vysoko (jako například u Foresteru) či nízko (jako u BRZ), ale sedí se v nich příjemně, s jasným přehledem o okolí. Výhled vůbec zaslouží zmínku, neboť díky kompaktním rozměrům a jasně definovanému tvaru je karoserie přehledná, což pomůže nejen při manévrování ve městě, ale také při jízdě úzkými okreskami, kde nebudete mít pocit, že zabíráte celou silnici. Celkový dojem dotváří palubní deska, připomínající modely WRX STI. Použité materiály a tvary jsou zde ale laděny spíše směrem k eleganci, sportovní nádech je lehce potlačen.

Praktičnost vás potěší – všude kolem je spousta odkládacích prostor a úložišť. Navíc, opěradla zadních sedadel snadno sklopíte z kufru a dá se měnit i jejich sklon. Roletka zavazadlového prostoru se dá uložit do podlahy, takže nepřekáží. Levorg je chytře postaven a nabízí 522 litrů prostoru. Základ lze snadno zvětšit až na 1446 litrů, což je hodnota, která při občasném stěhování věcí naprosto dostačuje.

Pod kapotu Levorgu se zatím dostal pouze jeden motor, navíc spojený výhradně s bezestupňovou převodovkou Lineartronic. Jedná se o benzinový plochý čtyřválec o objemu 1,6 litru, jemuž k výkonu 170 k (a 250 Nm) pomáhá turbodmychadlo. Motor má příjemný charakter, nechybí mu síla z nízkých otáček a zajišťuje autu dobrou dynamiku – zrychlení na stovku zabere 8,9 s a maximální rychlost činí 210 km/h. Na rodinné kombi jsou to pohodové hodnoty. Bezestupňová převodovka je ale věc, kterou bych ve svém autě oželel. Bohužel má trochu opožděné reakce, a i když simuluje řazení, trochu mi kazí celkový požitek z auta. S tím souvisí i elektronická ruční brzda – sice ušetřila 3 kg hmotnosti (z celkových 1,6 tuny), ale je otravná a omezuje možnosti zábavy, zejména v zimě.

Prudce kupředu!

Samotná jízda je příjemným požitkem. Motor se ochotně vytáčí, síla putuje na všechna kola a auto kdykoliv prudce vyráží dopředu. Spotřeba činí 7,5 l / 100 km až 9 l / 100 km, to při ostřejší jízdě v zimních podmínkách, což je lehce nadprůměrné, ale stále v normě. V čem Levorg exceluje? V oblasti jízdních vlastností. Podvozek je skvělý, i přes použití 18palcových kol (verze GT-S) skvěle žehlí nerovnosti a je tichý. Ano, čím je silnice horší, tím lépe funguje, přičemž na dálnici si udržuje potřebnou stabilitu. V zatáčkách oceníte přesné řízení, které jasně informuje o dění pod koly, což například zmiňované Legacy moc dobře neumělo. Potěšila mě také úroveň odhlučnění interiéru. Zajímavý je také sportovní režim, aktivovaný systémem SI-Drive. V případě, že zvolíte nastavení Sport, převodovka začne udržovat vyšší otáčky a chová se celkově ostřeji. Právě v situaci, kdy se před vámi otevře technická pasáž, pochopíte, že nepotřebujete víc výkonu, 170 koní bohatě stačí. Díky skvělému podvozku si můžete dovolit jet opravdu rychle a přitom stále cítíte, že limitem jsou vaše schopnosti. To je paráda…

Bezpečnost především
Nové aktivní bezpečnostní systémy představuje zejména systém SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection), který monitoruje slepé úhly zpětných zrcátek a také varuje při přejíždění z pruhu do pruhu či upozorňuje na překážky při couvání z příčného parkovacího místa. Novinkou jsou také LED světlomety s automatickými dálkovými světly, které na základě vstupních dat vypíná a zapíná kamera umístěná v modulu zpětného zrcátka. Systémy jsou funkční a řidiče neruší.

Subaru za nový model žádá minimálně 759 000 Kč, a to za verzi Trend. Lepší střední výbava vyjde na 809 000 Kč a vrcholná verze Sport (testovaná) na 889 000 Kč. Za kombi této velikosti to není zrovna málo, ale je třeba si uvědomit, že v případě Subaru dostanete funkční pohon všech kol a prověřenou techniku, která vás nezradí. Platí sice, že Levorg je stylovka a ne mainstream, ale i to je na něm sympatické. A výborně se s ním jezdí.

Plusy:

Skvělý podvozek, motor, výhled, komfort odpružení, jízdní vlastnosti, praktičnost

Minusy:

Bezestupňová převodovka, elektrická ruční brzda, pouze jeden motor a převodovka

Verdikt:

Levorg je auto, na které každý subarista čekal. Má dobrý motor, skvělý podvozek a praktický interiér. A z pohledu jízdních vlastností zvládne opravdu hodně. Ale co ti ostatní? Levorg je zajímavou alternativou zavedeným kombi nižší/střední třídy, přičemž je sice trochu dražší než běžné modely, ale dohání to schopnostmi a použitou technikou.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články