Praha Bang Bang. Česko těží z úspěchu bollywoodského trháku

Natáčelo se v Praze

Praha Bang Bang. Česko těží z úspěchu bollywoodského trhákuUVNITŘ VIDEO 5
Domov
Filip Nachtmann
Sdílet:

Řečí čísel: premiéra ve více než pěti tisících kinosálech, za první den tržby pět milionů dolarů, po prvním týdnu mezi pěti nejúspěšnějšími snímky indické historie. To je bollywoodský kasovní trhák Bang Bang. Akční komedie se točila také v Česku. A právě Česká republika chce z úspěchu filmu těžit. Vidí totiž potenciál v indických turistech, kteří se začínají zajímat hlavně o Prahu. Na tamní multikina proto míří i propagační kampaň agentury CzechTourism.

Česká republika se jako lokace bollywoodských filmů představila na plátnech indických kin už potřetí. Po filmovém hitu RockStar z roku 2011, který se zařadil mezi nejpopulárnější indické snímky, loni diváci viděli i nezávislý snímek Prague.

Akční trhák Bang Bang je ale z úplně jiné kategorie. Snímek, který je remakem hollywoodské akční komedie Knight and Day s Tomem Cruisem a Cameron Diaz v hlavních rolích, je vůbec nejdražším filmem v historii Boolywoodu. Hrají v něm největší indické stars současnosti Hrithik Roshan a Katrina Kaif a už za pět dní od svého uvedení dokázal pokrýt astronomické náklady 25 milionů dolarů.

Natáčelo se v indických horách, Arabských emirátech, Řecku a co je důležité – také v Praze. Diváci tak mohou vidět záběry Pražského hradu, Nerudovy ulice, Karlova mostu nebo Staroměstského náměstí. A právě to má do Česka přitáhnout tisíce indických turistů, kteří jsou známí tím, že rádi objíždějí místa, kde viděli hrát své oblíbené hvězdy.

„Bang Bang sklízí úspěch nejen v Indii, ale i v dalších asijských zemích, kde Česká republika získala jedinečnou příležitost prezentace. Na vlnu zájmu o Česko, kterou přináší záběry populární herecké dvojice v romantických zákoutích Prahy, naváže navíc v listopadu a prosinci propagační kampaň o České republice v indických multikinech financovaná agenturou CzechTourism,“ řekl deníku ECHO24.cz český velvyslanec v Indii Miloslav Stašek.

Propagace podle něj přichází v době, kdy v Indii začíná hlavní sezóna svatebních cest. A pro tento typ turistiky je Česko stále oblíbenější destinací. Protože byl film, který se už zařadil do pětice historicky nejúspěšnějších snímků, v den premiéry uveden hned v 5 100 sálech po celé Indii, slibují si od něj český velvyslanec i CzechTourism hodně.

„Výběr České republiky jako lokace pro indické velkofilmy významným způsobem podporuje cestovní ruch do České republiky, otevírá ale dveře také konferenční turistice. Praha se tak stává čím dál populárnější nejen mezi indickými bollywoodskými štáby, ale i mezi velkými indickými společnostmi, které v hlavním městě pořádají firemní manažerská zasedání,“ dodává Stašek.

Čtěte také: Indie u nás dělá byznys. My nabízíme Viktorii Plzeň, říká diplomat

Počty indických turistů v Česku se sledují od roku 2012. „Tehdy do hromadných ubytovacích zařízení přijelo 25 tisíc osob. Zájem indických turistů o cestování do České republiky se zvyšuje, v loňském roce jsme zaznamenali nárůst příjezdů o téměř 15 procent,“ říká vedoucí oddělení zahraničních zastoupení agentury CzechTourism Klára Vysloužilová. Agentura se podle ní zaměřuje v Indii jak na prodloužení návštěv tamních turistů v Česku, tak na propagaci méně známých míst. „Jedná se zejména o Český Krumlov, Karlovy Vary, Plzeň a jižní Moravu,“ přibližuje.

Průkopníkem Jižní Korea

Indie není první asijskou zemí, kde zkouší Česká republika přitáhnout turisty přes kinematografii. Dosud nejznámějším příkladem je jihokorejský seriál Milenci v Praze, díky kterému od roku 2005 skokově rostou návštěvy turistů z Jižní Koreje.

„V Česku se natáčela celá řada dalších zahraničních filmů, jejichž potenciál by chtěla agentura CzechTourism v příštím roce využít pro propagaci Česka jako turistické destinace. Připravujeme kampaň, ve které představíme Česko jako zemi, kde vznikl Oscary ověnčený Amadeus, bondovka Casino Royale, nebo další oscarové snímky Edith Piaf, Kolja či Ostré sledované vlaky,“ uzavírá Vysloužilová.

Sdílet:

Hlavní zprávy