Děti Země nepřímo mohou za mrtvé řidiče, říká miistr Ťok

Výstavba infrastruktury

Děti Země nepřímo mohou za mrtvé řidiče, říká miistr ŤokAKTUALIZOVÁNO
Ministr dopravy Dan Ťok Foto:

FOTO: Jan Zatorsky

1
Domov
Sdílet:

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) dnes zkritizoval postup ekologického hnutí Děti Země, které podalo rozklady proti vydání stavebních povolení na dva úseky novostavby dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi.

Podle Ťoka totiž výhrady nesouvisí se snahou chránit životní prostředí a zlepšit stavební projekty, ale jde pouze o administrativní obstrukce. Chybějící úseky D11 chtěl úřad začít stavět na přelomu září a října. Reakci hnutí ČTK zjišťuje.

Podle Ťoka hnutí v povolení napadá vyjádření všech dotčených orgánů s tím, že požaduje, aby jejich stanoviska potvrdily nadřízené orgány. Další věcí, kterou hnutí kritizuje, je zjednodušené řízení pro ověřování stanoviska EIA. Toto stanovisko které řeší dopad stavebního projektu na životní prostředí a hnutí se podle úřadu snaží domoci jeho zrušení.

Podobným způsobem napadá Hnutí Země i všechny etapy modernizované D1, výtky ekologické organizace jsou přitom totožné, jako v případě nynějšího rozkladu. Všechny spory přitom končí u soudu, které ministerstvo vždy vyhrává, uvedl Ťok s tím, že ale průměrná délka zdržení v projektech převyšuje jeden rok.

Kromě toho ministr Ťok uvedl: „Když jsme otevírali dálnici D8, tak bylo řečeno, že díky konání pana Patrika (myslí se předseda Dětí Země Miroslav Patrik) a jeho organizace Děti Země se ta dálnice zbrzdila, a celá se stavěla 35 let. Uvědomte si, já kdybych chtěl být opravdu emotivní, tak tady řeknu, že díky tomu, že dálnice nebyla otevřena a muselo se jezdit obchvatem, tak na tom obchvatu umíralo ročně deset lidí. Nepřímým způsobem je za tyto lidi odpovědný i ten, který dělá tady tuhletu obstrukci, a já musím říct, že jsem z toho velmi naštvaný, protože my ty dálnice nestavíme pro sebe, ani pro žádnou betonovou lobby, my je stavíme pro lidi, každá dálnice je mnohem bezpečnější, takže vůbec netuším, proč se máme zabývat tím, že budeme opakovaně odpovídat na všechny obstrukce ekologických organizací, který notabene tu ekologii ani nezmínili.“

„Hnutí ANO slíbilo voličům, že bude stavět rychle a levně. Bohužel se ale ukazuje, že stát nelze řídit jako firmu a úřady se musí řídit podle zákonů,“ řekl ČTK Patrik. Podat rozklad je přitom jedinou možností, jak mohou spolky kontrolovat a připomínkovat fungování státní správy, dodal šéf hnutí.

Kromě rozkladu Dětí Země napadly stavební povolení zmíněné komunikace ještě majitelky některých dotčených pozemků a vyčítají úřadu, že s nimi ohledně výstavby dálnice nejednal. To ale ministerstvo dopravy odmítá a tvrdí, že s těmito majiteli má podepsané smlouvy na odkup jiných pozemků, které se nacházejí přímo pod uvažovanou dálnicí.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Stojí dálnice D1 i D7. V létě se načekáte v kolonách jako nikdy dřív

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články