Stávka hrozí dál, odbory společnou řeč s ČSA nenašly

Propouštění v ČSA

Stávka hrozí dál, odbory společnou řeč s ČSA nenašly
ilustrační foto Foto: FOTO: ČSA
1
Ekonomika
Sdílet:

Ministr financí Andrej Babiš prý zaúkoloval vedení Českého Aeroholdingu a Českých aerolinií, aby jednali se zaměstnanci společnosti. Novinářům to po jednání na MF řekl Luboš Pomajbík z Odborového svazu dopravy s tím, že důvody ke stávce v žádném případě nepominuly. Babiš se k výsledkům schůzky nevyjádřil. Napětí v ČSA způsobil záměr společnosti propustit téměř třetinu pilotů a bezmála polovinu letušek a stevardů.

Předseda představenstva ČSA Jozef Sinčák uvedl, že konkrétní závěry na jednání nepadly, všechny strany budou podle něj o situaci aerolinek dále jednat. „Je prostor se dále setkávat a situaci řešit tak, aby byla kompromisní pro zaměstnance i zaměstnavatele,“ dodal. Konkrétní parametry se podle něj budou dojednávat na pracovních schůzkách příští týden. „Úkol pro management zněl jasněji komunikovat cíle a perspektivu dopravce potom, co překoná tuto krizovou situaci,“ doplnil.

Čtěte také: ČSA potřebují nový kapitál, míní Babiš. Sobotka má o firmu strach

„Ke sblížení stanovisek managementu a nás dnes v žádném případě nedošlo,“ reagoval Pomajbík. Vedení ČSA má podle něj předložit veškeré smlouvy a udělat jejich analýzu tak, aby se mohlo příští týden jednat. Před propouštěním se prý měla udělat analýza. Není podle něj zdokumentováno, na základě čeho se má kolik lidí z které profese propouštět.

Čtěte také: Tunel ČSA v režii státu. Bude z firmy prázdná skořápka?

Sinčák ze slov Babiše vyrozuměl, že je silná vůle ze strany státu a korejské strany o navýšení kapitálu. Konkrétní částka na jednání nezazněla, upozornil.

Komunikace vázne delší dobu, stěžují si odbory

Na nedostatek komunikace ze strany vedení společnosti si odbory dlouhodobě stěžují. Odborová organizace posádek letadel kvůli tomu vyhlásila stávkovou pohotovost. Odborům se rovněž nelíbil přístup Korean Air, které v loňském roce do tuzemského dopravce majetkově vstoupily a od kterého se očekávaly investice a následné zlepšení hospodářské situace v ČSA.

Korejský dopravce získal loni 44procentní podíl v ČSA za zhruba 70 milionů korun. Od vstupu silného zahraničního dopravce si odborníci slibovali mimo jiné možnost výhodnějších nákupů strojů a služeb nebo vzájemné propojení sítí destinací, které by bylo pro ČSA výhodné. O pražském letišti jako o budoucím uzlovém bodu pro přestup cestujících z Asie hovořil při podpisu smlouvy s Korejci i tehdejší předseda vlády Petr Nečas (ODS).

Čtěte také: Kdo vyštval Korejce z ČSA? Zastavili investice, aerolinky jdou ke dnu

 

Sdílet:

Hlavní zprávy