Volkswagen Multivan – Skoro jako osobní auto

AUTO

Volkswagen Multivan – Skoro jako osobní auto 9
Auto
Sdílet:

Nový Multivan se usazuje na trhu a konečně dostal žádaný turbodiesel. Vyzkoušeli jsme verzi s prodlouženou karoserií ve velmi slušné výbavě Life.

Donedávna si nový Multivan, značený jako T7, musel vystačit se třemi motorizacemi, všemi benzinovými. Základem je čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 136 k, dvoulitr 2.0 TSI nabízí celkem 204 k. Nejsilnější verzí je paradoxně plug-in hybrid, který má zážehový čtyřválec 1,4 litru doplněný o elektromotor, což znamená celkový výkon 218 k. Nedávno se nabídka rozrostla o testovanou verzi se vznětovým motorem 2.0 TDI, který nabízí výkon 150 k. Stejně tak si novinka zatím musí vystačit s pohonem přední nápravy, ale verzi 4x4 můžeme očekávat později. Pro podobný typ vozu je vznětový motor TDI pravděpodobně tou nejlepší volbou z hlediska spotřeby, dynamiky i dojezdu.

Varianta Long je dlouhá 5173 mm, o 200 mm delší než základ. Rozvor 3124 mm zůstává, takže za protažením karoserie lze hledat jen delší zadní převis. Zmíněných dvacet centimetrů znamená prodloužení délky za sedadly. Patrné je to zejména při instalaci třetí řady sedadel, kdy je zavazadlový prostor výrazně delší (celkem 66 cm). Pokud druhou a třetí řadu sedadel vyjmete, získáte prostor, kam lze uložit předměty o délce až 2,6 metru.

Výhodou je kolejnicový systém uvnitř celé délky vozu a taktéž možnost posouvat jednotlivá sedadla a snadno je i vyndávat, přičemž manipulace s nimi je velmi jednoduchá a lehká. K vysoké úrovni vnitřní variability přispívá i posuvný stolek, ale hlavně zmíněná možnost během několika sekund přestavět přepravník osob na prostorné spaní na kolech. Zavazadlový prostor nabízí přesvědčivých 1900 až 3500 litrů.

Nový Multivan chce být samozřejmě variabilní a prostorný, ale také digitální. To znamená zejména 10palcový displej s typickým VW infotainmentem, který už je sice vychytanější než v počátcích, ale stále není ideální. Mnohem zajímavější je komfort všech sedadel, systém dovírání bočních posuvných dveří nebo fakt, že za volantem se sedí spíš jako v SUV než v dodávce. Je to dáno třeba i tím, že Multivan sdílí platformu s Golfem atd., takže je o něco nižší a širší než předchůdce, a s tím souvisí civilizovaná pozice za volantem. Ostatně palubní deska a prostor kolem předních cestujících je dost podobný VW Golfu VIII, i materiály. K dobrému přehledu o karoserii pomáhá i skvělý výhled okénky u A-sloupků. V noci potěší velmi účinné LED světlomety s přisvicováním do zatáček (příplatek za necelých 35 000 Kč, který stojí za to).

Pod kapotou pracuje turbodiesel EA288 evo, který si musí při hmotnosti 2065 kg vystačit pouze se 150 koňmi a 360 Nm točivého momentu. Tento v praxi kultivovaný motor je spojen výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG a funguje příjemně. Jeho úsporná nátura se projevuje i velmi příjemnou spotřebou kolem 7 l / 100 km (v zimních podmínkách, při využívání různých typů cest). Dynamika odpovídá papírovým hodnotám – zrychlení na stovku zabere 11,6 s, což je lehce podprůměrná, ale v praxi dostačující hodnota, maximální rychlost 190 km/h je víc než dostatečná.

Velkou výhodou testovaného vozu byl jízdní komfort. S 16palcovými koly s vyšším profilem pneumatiky bez váhání zvládal záludnosti českých okresek. S příkladně komfortním podvozkem naštěstí hezky korespondovalo i dobře naladěné řízení a v neposlední řadě celkem nerušivé sladění motoru a převodovky.

Multivan se celkově výrazně posunul od dodávky k osobnímu vozu a tato změna mu prospěla. Má hodně zajímavé barevné kombinace a celkově vysokou úroveň individualizace. Hodně lidí si určitě počká na verzi s pohonem všech kol a snad se dočkají i silnějšího dieselu, ale v současné nabídce je testovaný motor tím nejlepším, co vybrat.

Cena opět není úplně lidová: základní verze 1.5 TSI startuje na 1 202 104 Kč, nejlevnější diesel stojí 1 297 170 Kč, příplatek za Long je lehce přes 40 000 Kč. Pokud vezmeme v úvahu všechnu příjemnou výbavu, stojí nám tu Multivan za téměř 1,8 milionu Kč. Ne že by dobře vybavený Multivan byl někdy levnější, že...

Plusy:
Komfortní podvozek, skvěle vyřešený interiér.

Minusy:
Občas chybí síla, vyšší cena.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články