Peugeot 2008 GT. Po faceliftu zas o trochu hezčí

AUTO

Peugeot 2008 GT. Po faceliftu zas o trochu hezčí
Kompaktní SUV prošlo na jaře roku 2023 faceliftem, který proměnil vzhled, u elektrické verze se objevila i nová baterie nabízející větší dojezd. Foto: Peugeot
10
Auto
Sdílet:

Kompaktní SUV prošlo na jaře roku 2023 faceliftem, který proměnil vzhled, u elektrické verze se objevila i nová baterie nabízející větší dojezd. My jsme vyzkoušeli klasickou verzi se spalovacím motorem 1.2 Puretech.

Peugeot 2008 je kompaktní automobil, který se prodává už od roku 2008. Druhá generace přišla v roce 2019 a letos po čtyřech letech dostala facelift. Ten se dotkl hlavně vizuální stránky vozidla – má nový předek v duchu aktuálních modelů značky, a to včetně nových LED světel, která jsou součástí standardní výbavy. Nový je i přední nárazník a maska chladiče, nová jsou také zadní světla. Nárazník základní verze obsahuje tři vertikální moduly (namísto jednoho před faceliftem), které jsou u všech kromě základní výbavy v barvě vozidla. Můžeme mluvit o novém světelném podpisu. Nové jsou také některé barvy, celkem jich je šest a v nabídce jsou i perleťová provedení.

Změny se udály také v interiéru. Změnou prošel i-Cockpit, který výrobci umístili do vyvýšeného přístrojového štítu. Podle výbavy je dostupný jako analogový, digitální nebo digitální s 3D efektem, což byl i případ testované výbavy GT. Vypadá hezky. Středový displej byl zvětšen ze 7 na 10 palců pro všechny výbavy. Nový software funguje spolehlivě a je rychlejší, než byl v minulosti, ovšem lišta rychlé volby nám stále příliš nevyhovuje – zbytečně odvádí pozornost od řízení. Zmínku zaslouží pokročilá konektivita, vůz je kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto, má bezdrátové aktualizace či on-line navigaci TomTom.

Zploštělý volant je stále trochu kontroverzní řešení a v kombinaci s přeposilovaným řízením nepřináší příliš dobrou odezvu při řízení v zatáčkách. Posed za volantem je celkem dobrý, lehce zvýšený pro lepší přehled o okolí (kdy při manévrech stejně hodně pomáhá slušná couvací kamera). Na minimalistický volič osmistupňové převodovky jsme si už zvykli, avšak na špatnou aretaci startovacího tlačítka (start vyžaduje výrazné stisknutí brzdy a sílu i na tlačítko) moc ne.

Pod kapotou pracuje řadový tříválec s turbem zvaný PureTech. Z objemu 1,2 litru doluje buď 100 (s manuální převodovkou), nebo v našem případě 130 koní. Vůz o hmotnosti 1280 kg rozjede na 100 km za hodinu v čase 9,4 s a maximální rychlost lehce přesáhne 200 km za hodinu. To jsou zcela dostatečné hodnoty. Motor má slušnou odezvu, docela příjemně se vytáčí a celkově je dostačujícím společníkem, který při běžném ježdění nabídne spotřebu do 7 litrů na 100 km (v zimních podmínkách, normální používání). Doplníme, že v nabídce je ještě čtyřválec 1,5 BlueHDi a také elektrická verze s baterií 50 nebo 54 kWh, která nabízí dojezd přes 400 km (samozřejmě podle podmínek).

Benzinová verze funguje celkem příjemně, podvozek nijak výrazně nemlátí, ač za plavný bychom ho neoznačili. Jízdní vlastnosti u podobného vozu už nemá smysl moc hodnotit, armáda elektronických pomocníků se stará o odloučení řidiče z děje. Nejotravnější je tradičně systém držení v pruzích, který svými zásahy do řízení způsobuje nepříjemné, někdy dokonce i nebezpečné situace. Jeho vypínání opět vyžaduje nějaké to klikání na displej. Jízdní režimy jsou také celkem zbytečná věc s minimálním dopadem na změnu charakteru auta. Čtyřkolka k dispozici není, v terénu pomůže volič jízdních režimů pro jízdu v písku, blátě nebo sněhu. Reálně se ale na takové povrchy s 2008 stejně dostat nechcete.

Přepracovaný interiér vypadá útulně, pocit dokresluje ambientní osvětlení a také příjemná sedadla. Vzadu je průměrně místa, ovšem odkládací prostory jsou dobře rozmístěné, stejně jako USB vstupy. Pod víkem pátých dveří je stále stejný objem 434 litrů, lze ho zvětšit na 1467 litrů.

Základní manuální verze 1.2 PureTech je v rámci akční nabídky dostupná za 470 000 Kč, testovaná vrcholná výbava GT s automatem a silnějším motorem vyjde na 625 000 Kč. Pro srovnání uveďme, že nejlevnější elektrická varianta začíná v akci na 850 000 Kč.

Plusy:

Živý motor, kvalitní interiér, prostor.

Minusy:

Nejasné ovládání palubních prvků, řízení.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články