Školáci představili řešení, jak šetřit vodu doma i ve škole. „Věříme, že to bude inspirace pro další“
ŠETRNÉ ZACHÁZENÍ S VODOU
Školáci z osmi pražských škol přišli s řešením na snížení spotřeby vody ve škole i doma. Slavnostní prezentace projektů zaměřených na šetrnou spotřebu vody byla vyvrcholením druhého ročníku projektu Ekoabeceda v praxi aneb Buďme k vodě šetrní. Žáci se několik měsíců zabývali tématem úspory vody a závěrem je výsledný projekt, který byl oceněn odměnou ve výši pět tisíc korun.
Ředitelka projektu Recyklohraní Hana Ansorgová připomíná, že základem je provázání teoretických znalostí s praktickým využitím. "Jak se říká, nemůžeme se naučit plavat bez vody," vysvětluje ředitelka a pokračuje, "Proto jsme v Praze již podruhé vyhlásili program EKOABECEDA v praxi se zaměřením na konkrétní úspory ve spotřebě vody, do kterého se přihlásilo osm základních škol."
V rámci projektu pracovali učitelé s metodikami EKOABECEDA aneb Buďme k vodě šetrní. Školáci mimo jiné řešili, co je to vodní stopa a jak ji snižovat. „Všechny týmy, tvořené převážně žáky 7. a 8. tříd, následně své návrhy prezentovaly na společném slavnostním setkání. Nejčastěji šlo o možnosti instalace perlátorů na vodovodní baterie na školních toaletách a v učebnách nebo o myšlenku zachytávání dešťové vody v areálu školy a jejím dalším využitím například pro zalévání na školní zahradě,“ upřesňuje výkonná ředitelka skupiny Veolia Marcela Dvořáková.
Slavnostní vyhlášení proběhlo v environmentálním centru Green Table skupiny Veolia v pražském Florentinu. „Cílem projektu bylo, aby žáci nejprve získali informace a pochopili problematiku tak dobře, aby ji následně byli schopni předat dále třeba svým spolužákům, kamarádům i rodičům. V každé škole se žáci tématu chopili jiným způsobem. Někde dělali podrobné analýzy, jinde vedli rozhovory s rodiči i učiteli, nebo do svých aktivit zapojili třeba i pana školníka. Věříme, že všechny realizované projekty mohou být inspirací pro další školy, kterým nejsou životní prostředí a jeho ochrana lhostejné,“ doplnilalektorka a projektová manažerka pražského programu Petra Bednářová.
Do akce se zapojila ZŠ Drtinova, ZŠ Jana Wericha, ZŠ Janského, ZŠ Mikulova, ZŠ Veronské náměstí, ZŠ Chaplinovo náměstí, ZŠ Meteorologická a ZŠ Nad Vodovodem. Projekt proběhl za finanční podpory Magistrátu hlavního města Prahy a společnosti Pražské vodovody a kanalizace ze skupiny Veolia.